Jakie media społecznościowe są odpowiednie dla Twojej firmy?

dodano: 
23.09.2013
komentarzy: 
0

Powiedzenie, że każda firma powinna zainwestować w social media to truizm. „Ważną kwestią jest to, które elementy mediów społecznościowych powinny być wykorzystywane przez konkretne sektory” – twierdzi Paweł Modzelewski, starszy menedżer w dziale mediów społecznościowych w agencji Next.

„Dla sektora finansów, ubezpieczeń oraz innych »kryzysogennych«, kluczowe jest stałe monitorowanie mediów społecznościowych, czego celem jest bieżący podgląd sytuacji, ewentualnie reagowanie na potencjalne kryzysy” – podkreśla Modzelewski. Innego rodzaju komunikacji wymaga sektor FMCG, w którym warto postawić na większą swobodę i otwartość. Zdaniem Marcina Kotlarka, partnera i dyrektora zarządzającego w Boston Consulting Group, firmy z branży FMCG mogą wykorzystać społecznościówki do zbierania opinii o swoich produktach czy organizowania akcji promocyjnych. Dla przedsiębiorstw usługowych, jak np. linie lotnicze, media społecznościowe to prawdziwa komunikacyjna rewolucja - pozwalają w rzeczywistym czasie odpowiadać na pytania i wątpliwości tysięcy klientów” – dodaje.

Firmy bardzo często wybierają Facebook do komunikacji z klientami, jednak nie dla wszystkich branż jest odpowiedni. Dla biznesów lokalnych najodpowiedniejszy jest „serwis Foursquare, przeznaczony właściwie wyłącznie do geolokalizacji. Można wówczas organizować specjalne promocje, np. udzielać rabatu osobom, które zameldują się w naszym miejscu” – podpowiada Adam Kaliszewski, menedżer ds. strategii cyfrowych w agencji PR Solski Burson-Marsteller. W komunikacji internetowej sprawdzają się także platformy wizualne takie, jak Pinterest, Instagram czy YouTube. Jednak „przedsiębiorstwom, które chcą się kreować na eksperckie lub tym, które muszą błyskawicznie komunikować się z klientami (przewóz osób, sklep wysyłkowy czy jedzenie z dostawą), może się przydać konto na Twitterze. Jeśli dysponuje się dobrej jakości wideo, warto pamiętać o YouTube, ale w dobie popularności platform społecznościowych sprawdzają się wciąż także stare, dobre fora dyskusyjne” – czytamy w Rzeczpospolitej. (kg)

Źródło:

Rzeczpospolita, Social media to konieczność, Magdalena Lemańska, 23.09.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin