Jakie pułapki czyhają w content marketingu?
Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to przede wszystkim strategia komunikacji!
Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.
Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obu stron.
Istnieje cały wachlarz narzędzi, dzięki którym content marketing dociera, są to m.in.: social media, prasa, magazyny firmowe, blogi firmowe, strony internetowe, white papers czy newslettery.
Dziś przedstawiamy 4 największe pułapki, jakie czyhają na marketerów:
1. Niewłaściwe treści – Nie trać czasu na przygotowanie nietrafionego contentu. Jeżeli treści są zbyt ogólne i nie wystarczająco adekwatne do potrzeb konkretnego rodzaju klientów, to tylko wpłynie niekorzystnie na Twoją markę. Klienci stracą do Ciebie zaufanie i następnym razem poszukają innej firmy.
2. Nie dość wysoka jakość – Wytwarzając słabe merytorycznie treści nie pozyskasz klientów. Nie wystarczy przygotować content. Twój content musi być wartościowy dla Twojego klienta.
3. Nieregularna aktywność – Dobra sprzedaż wymaga planowania i stałych zasobów. Nieregularne wpisy na blogu, brak codziennej obecności w mediach społecznościowych i publikowania newsletterów spowodują, że zwyczajnie stracisz klientów. Powinieneś być stale widoczny w sieci.
4. Brak cierpliwości – content marketing to długofalowa inwestycja, a nie krótki strzał. Nie zniechęcaj się. Nie pozwalaj sobie na przerwy w dostarczaniu contentu. Dostarczaj codziennie wartościowe treści i udostępniaj je w odpowiednich miejscach. Za tym pójdą rezultaty.
Jakie jeszcze pułapki można spotkać content marketingu? Jak budować jego strategię? Jak nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami? Na te i wiele innych pytań odpowiem w trakcie szkolenia „Content marketing, czyli „być albo nie być” twojej marki”, już 14.11 w Warszawie!
Poznaj szczegóły szkolenia.
Zapisz się już teraz!
Zapraszam
Monika Walczak
Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne