Jakie pułapki czyhają w content marketingu?

dodano: 
06.11.2013
komentarzy: 
0

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to przede wszystkim strategia komunikacji!

Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.

Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obu stron.

Istnieje cały wachlarz narzędzi, dzięki którym content marketing dociera, są to m.in.: social media, prasa, magazyny firmowe, blogi firmowe, strony internetowe, white papers czy newslettery.

Dziś przedstawiamy 4 największe pułapki, jakie czyhają na marketerów:

1. Niewłaściwe treści – Nie trać czasu na przygotowanie nietrafionego contentu. Jeżeli treści są zbyt ogólne i nie wystarczająco adekwatne do potrzeb konkretnego rodzaju klientów, to tylko wpłynie niekorzystnie na Twoją markę. Klienci stracą do Ciebie zaufanie i następnym razem poszukają innej firmy.

2. Nie dość wysoka jakość – Wytwarzając słabe merytorycznie treści nie pozyskasz klientów. Nie wystarczy przygotować content. Twój content musi być wartościowy dla Twojego klienta.

3. Nieregularna aktywność – Dobra sprzedaż wymaga planowania i stałych zasobów. Nieregularne wpisy na blogu, brak codziennej obecności w mediach społecznościowych i publikowania newsletterów spowodują, że zwyczajnie stracisz klientów. Powinieneś być stale widoczny w sieci.

4. Brak cierpliwości – content marketing to długofalowa inwestycja, a nie krótki strzał. Nie zniechęcaj się. Nie pozwalaj sobie na przerwy w dostarczaniu contentu. Dostarczaj codziennie wartościowe treści i udostępniaj je w odpowiednich miejscach. Za tym pójdą rezultaty.

        Jakie jeszcze pułapki można spotkać content marketingu? Jak budować jego strategię? Jak nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami? Na te i wiele innych pytań odpowiem w trakcie szkolenia „Content marketing, czyli „być albo nie być” twojej marki”, już 14.11 w Warszawie!

        Poznaj szczegóły szkolenia.

        Zapisz się już teraz!

        Zapraszam
        Monika Walczak

        Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

        Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

        W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

        Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

        W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

        komentarzy:
        0
        Graficzne pułapki CAPTCHA
        Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
        X

        Zamów newsletter

         

        Akceptuję regulamin