.

Juszczyk: czas na wykorzystanie narzędzi mobilnych w public relations

dodano: 
12.12.2013
komentarzy: 
0

Od kilku dobrych lat słyszymy rok rocznie, jakoby nastała era wykorzystania mobilnych rozwiązań w promocji i PR firm. Lata mijają, ale doświadczenia zagraniczne i budzący się rynek mobilny potwierdzają – tak, nie można go już ignorować. Dobrą robotę robią także polscy blogerzy zajmujący się tą tematyką, „oswajając” z nią odbiorców i specjalistów.

Polski rynek mobile marketingu a  zagranica

Nie tylko w tym obszarze specyfika naszego rynku zaskakiwała doświadczonych inwestorów i marketerów. Nie poradził sobie u nas czołowy serwis aukcyjny, nie poradziło kilka zagranicznych portali i wortali, bo stawiamy na rodzime rozwiązania, bliższe nam i czytelniejsze.

W przypadku mobile marketingu również inaczej przebiega adaptowanie rozwiązań tego typu w polskich firmach, w porównaniu do innych rynków. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do płacenia za aplikacje, czy raczej – w ogóle nie lubimy płatnych treści w internecie, pomijając już gorszą edukację użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce w temacie tego: jak z nich faktycznie korzystać. Zatem w naszym kraju w temacie mobile liczy się pomysłowość. Naturalnie szereg doświadczeń zagranicznych, ba, większość, jest mocno inspirująca. Natomiast ich pozbawione refleksji adaptowanie na polski rynek nie przynosi efektów. Potrzeba wiedzy, zastanowienia się i kreatywności, aby móc liczyć na efektywność stosowanych rozwiązań – zwłaszcza, gdy wykorzystujemy je do komunikacji i budowania wizerunku firmy.

Mobile a PR

Mobile jest często pomijany w kampania PR-owych. Dlaczego? Głównie z braku wiedzy i jednocześnie ostrożnego – w sumie słusznie – podchodzenia specjalistów public relations do rozwiązań mobilnych. Co ciekawe, ci, którzy decydują się na wykorzystanie mobile marketingu w swoich strategiach komunikacyjnych, zyskują podwójnie – nie tylko dzięki efektom tychże, ale i postrzeganiem ich jako innowatorów, wychodzących naprzeciw najaktualniejszym potrzebom odbiorców.

Bo to właśnie oczekiwania odbiorców determinują rynek; to one cały czas się zmieniają i jeśli nie nadążymy za aktualnymi trendami, w pewnym momencie okaże się, że nasze komunikaty trafiają w pustkę. Spójrzmy jak choćby social media zrewolucjonizowały sposób komunikacji z odbiorcami, przy okazji wpływając również na choćby na zasięg internetowych wydań mediów. Świat mobilny jest w tym momencie trendem jak najbardziej aktualnym i pożądanym przez odbiorców – nie może być zatem ignorowany.

Skuteczna strategia wykorzystująca rozwiązania mobilne, to ścisłe zintegrowanie ich z naszym bieżącym planem działań, a pod żadnym pozorem traktowanie tego narzędzia indywidualnie, odrębnie od dotychczasowych. A jak zatem uczynić mobile marketing czymś naturalnym w naszym PR-ze – to już temat na dłuższą rozmowę.

Bartłomiej Juszczyk

Uwaga NOWY TERMIN szkolenia:

23 stycznia, Warszawa

 

"Mobile marketing w strategiach Public Relations. 50 case'ów, które na zawsze zmienią PR Twojej firmy"

Poznaj PROGRAM szkolenia

Zapisz się!

Zapraszamy!

Bartłomiej Juszczyk jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin