Kampania edukacyjna Krajowego Centrum ds. AIDS #mamczasrozmawiac

dodano: 
22.11.2017
komentarzy: 
0

17 listopada 2017 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna Krajowego Centrum ds. AIDS zatytułowana „Mam czas rozmawiać”. Tego samego dnia rozpoczął się też Europejski Tydzień Testowania na HIV.

Co roku w Polsce odnotowuje się około 1200 zakażeń HIV, ale liczba niezdiagnozowanych przypadków może być jeszcze większa. Jedna trzecia chorych to osoby poniżej 30 roku życia, jednak wzrasta też liczba osób w wieku 50+, u których wykryto wirusa.

Główną przyczyną tak wysokiej liczby zakażeń jest fakt, że wiele osób nie potrafi rozmawiać ze swoimi partnerami seksualnymi o tematach trudnych, takich jak choroby przenoszone drogą płciową. Inne powody to brak podstawowej wiedzy, bądź czerpanie informacji z mało wiarygodnych źródeł.

„Kampania »Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)« powstała, by stać się inspiracją do dialogu międzypokoleniowego. Rozmowa o zdrowiu z rodzicami, dziadkami, dziećmi czy wnukami może przynieść korzyści edukacyjne wszystkim – zarówno młodszym, jak i starszym. Zwłaszcza, kiedy za dobrymi chęciami idzie rzetelna wiedza” – mówi Anna Marzec-Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS. „Jeśli matka podejmie z córką dialog o bezpieczniejszych zachowaniach, a syn przestrzeże wyjeżdżającego do sanatorium ojca, że wiek nie chroni przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, być może uda się ograniczyć liczbę zakażeń w populacji. To podstawowe założenie i zarazem cel kampanii” – tłumaczy.

W ramach akcji #mamczasrozmawiac, wyemitowane zostaną spoty reklamowe w telewizji, komunikacji publicznej, placówkach medycznych, uczelniach wyższych oraz na portalach informacyjnych. Twórcy kampanii mają też na celu dotarcie do ludzi młodych, w związku z czym elementem akcji będą też działania w mediach społecznościowych m.in. na Facebooku i Instagramie.

Kampania przypomina również o profilaktycznym teście na wykrycie zakażenia HIV, który można wykonać w punktach konsultacyjno-diagnostycznych. Takie badanie jest całkowicie anonimowe, bezpłatne i niewymagane jest żadne skierowanie. Lista placówek dostępna jest na stronie http://aids.gov.pl/pkd.

„W Polsce anonimowy i bezpłatny test w kierunku HIV można wykonać przez cały rok, jednak takie akcje, jak organizowany przed Światowym Dniem AIDS Europejski Tydzień Testowania na HIV, są również bardzo istotne, ponieważ przypominają o problemie zakażeń przenoszonych drogą płciową i konieczności poznania własnego statusu serologicznego. Wczesne wykrycie zakażenia i szybkie wdrożenie specjalistycznego leczenia jest bardzo istotne zarówno dla pacjenta, jak i dla zdrowia całego społeczeństwa” – przekonuje Anna Marzec-Bogusławska.

Oficjalna strona kampanii: http://mamczasrozmawiac.aids.gov.pl./

Kampanię realizuje agencja Alfa Communications.

(jg)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin