Kampania „Nie daj się oskubać”

dodano: 
02.12.2005
komentarzy: 
0

Gazeta Prawna donosi o nowej kampanii społecznej „Nie daj się oskubać”, która ruszyła 1 grudnia. Jej celem jest zwiększenie wiedzy konsumentów o ich prawach. Akcję prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Hasło kampanii pojawiło się na billboardach w centrach handlowych w kilkudziesięciu dużych polskich miastach.
Lokalizacja ta związana jest z okresem przedświątecznym, podczas którego wiele osób decyduje się na zakupy w dużych miastach. Wtedy klienci dokonują wielu nietrafionych transakcji. W takiej sytuacji można liczyć na bezpłatną pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Mogą oni podjać próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową.


Cały artykuł z Gazety Prawnej:

Kampania UOKiK: Kliencie, nie daj się!

„Nie daj się oszukać” - pod takim hasłem ruszyła kampania informacyjna, której celem jest zwiększenie świadomości konsumentów o ich prawach i możliwości obrony przez rzeczników konsumentów. Jak się okazuje, o tym, że klienci mają swoich obrońców, wie niewielki odsetek osób. Rozpoczęta 1 grudnia kampania informująca konsumentów o ich prawach potrwa dwa tygodnie. Prowadzi ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przyświecające jej hasło ‚„Nie daj się oskubać” pojawiło się na billboardach umieszczonych w centrach handlowych w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, na Śląsku, w Trójmieście, Wrocławiu, a ponadto w Białymstoku, Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Kielcach, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, Wałbrzychu oraz Zielonej Górze.

Ich lokalizacja nie jest przypadkowa. W okresie przedświątecznym wiele osób decyduje się na zakupy w dużych miastach. W tym też czasie klienci najczęściej padają ofiarami nietrafionych transakcji. W takich sytuacjach można liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów – informuje UOKIK. Mogą oni podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące praw konsumentów udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.

Jak wynika z raportu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie, w 2004 r. 70 proc. interwencji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów. Według badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK, wiedza Polaków na temat praw konsumentów i możliwości ich obrony przez rzeczników jest niewielka. Jedynie 9 proc. ankietowanych wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów rozpatrującego indywidualne skargi. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę tej instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku. Jak podaje UOKiK, adres i telefon rzecznika każdy znajdzie w Starostwie Powiatowym lub urzędzie miasta, a także w Interncie (www.uokik.goy.pl). Iwa

Źródło:

Gazeta Prawna, Kliencie, nie daj się!, Kampania UOKiK, 02.12.2005, s. 21
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin