.

 

Katowice – miasto wielkich możliwości?

dodano: 
11.05.2015
komentarzy: 
0

Katowicki Urząd Miasta zlecił przeprowadzenie badania opinii na temat tego, co mieszkańcy regionu sądzą na temat miasta. Wychodzi na to, że pomimo milionów wydanych na promocję, Katowice wciąż kojarzą się głównie z przemysłem.

 Tak sądzi aż 44% zapytanych mieszkańców Polski. Według badania przeprowadzonego w 2011 roku, to tylko o 5% mniej. Biorąc pod uwagę fakt, że od dwóch lat Katowice dysponują nową strategią, jest to uderzający wynik. Co więcej miasto wydało miliony na współorganizację lub wsparcie wydarzeń, które miały przyczynić się do znaczącej poprawy wizerunku regionu w Polsce i na świecie. (m.in. Tour de Polotne, mistrzostwa świata w siatkówce, Intel Extreme Master, WTA Katowice, jak i festiwale muzyczne). Dodatkowo w drugiej połowie minionego roku zorganizowano kampanię, której celem było poinformowanie o zmianach zachodzących w mieście.  Na dowód tego przedstawiono nowe inwestycje, takie jak NOSPR czy rynek oraz rozpisano wydatki na przebudowę torowisk.

 Katowice w kraju i regionie mocno kojarzą się ze Spodkiem, który przez 40% katowiczan uważany jest za symbol miasta. Dlatego też nie dziwi fakt, że nowe logo Katowic, czyli kolorowe serce, obecne na wszystkich materiałach promujących, rozpoznaje zaledwie 5% mieszkańców i nikt z Polski.

„Chyba popełniono błąd, zamieszczając trzy lata temu logo. Spodek jest niekwestionowanym symbolem tego miasta (…)” komentuje dr Anna Adamus- Matuszyńska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

 Wielkie wydarzenia sportowe i kulturalne utrwalają obraz Katowic znany sprzed lat, a nie akcje promocyjne, które ponoszą porażkę, próbując budować wizerunek miasta. Prof. Tomasz Nawrocki, socjolog miasta, uważa, że działania promocyjne są nieskuteczne, jeśli dla wielu osób Katowice pozostają nieznanym miastem. Polacy podróżują po świecie i to, co widzą u siebie, już im nie wystarcza. Choć są dumni z Katowic, to aż dwie trzecie mieszkańców uważa, że miasto stać na więcej. (jk)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Katowice, Miasto stać na więcej, Przemysław Jedlecki, 11.05.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin