Kawa, Herbata PR o Facebooku: PR-owcy zbyt przejmują się negatywnymi komentarzami

dodano: 
21.11.2014
komentarzy: 
0

W dniu 19 listopada 2014 r. w siedzibie Związku Firm Public Relations odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Kawa, Herbata PR. Tym razem dyskutowano na temat optymalizacji obecności w social mediach. Moderatorem debaty była Julia Kozak, wiceprezes ZFPR.

Według Norberta Kilena (Strategy Director, agencja social media Think Kong) obecność w mediach społecznościowych jest tym bardziej skuteczna, im mniej profili danej marki. Nie oznacza to jednak, że firmy powinny skupić się tylko na Facebooku. Co prawda serwis ten daje bardzo duże możliwości targetowania i docierania do konkretnych grup odbiorców. Zdaniem uczestników dyskusji warto jednak otwierać się na nowe kanały komunikacyjne.

Jak komunikowac w mediach społecznościowych? To zagadnienie przybliżył Kuba Antoszewski (PR Manager Poland, Millward Brown), opierając się na wynikach badań realizowanych wspólnie przez Think Kong i MillwardBrown: „Marka-gospodarz vs. marka-gość. Co myślą użytkownicy społecznościówek i czytelnicy blogów”. Antoszewski obalił kilka mitów dotyczących komunikacji. Jego zdaniem polubienia i komentarze nie powinny być wyrocznią dla marek budujących narrację w sieci, tylko pomóc w wybraniu kierunku rozwoju.

Prelegenci zwrócili uwagę na tak zwane matematyczne podchodzenie do Facebooka, czyli sprawdzanie i analizowanie statystyk monitorujących zaangażowanie fanów. Według Antoszewskiego pewnym miernikiem zaangażowania może być także liczba fanów (zwłaszcza dla firm rozpoczynających przygodę z mediami społecznościowymi), ponieważ wszyscy jesteśmy „na facebookowym dorobku”.

Uczestnicy spotkania rozmawiali także na temat sytuacji kryzysowych. Przyznali, że Facebook świetnie nadaje się do komunikacji w przypadku kryzysu, w tym serwisie można szybko zareagować i monitorować rozwój wypadków. Z dyskusji pomiędzy prelegentami dało się wysnuć ogólny wniosek, iż PR-owcy bardzo przejmują się negatywnymi komentarzami na Facebooku. Jakby jeden negatywny komentarz odzwierciedlał stanowisko większej grupy odbiorców. Co jest oczywiście nieprawdą i dużym uproszczeniem.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin