Kilen: w końcu na Instagramie będzie można szybko budować zasięg
Wprowadzenie reklam na Instagramie to naturalny krok rozwoju tego serwisu. Z punktu widzenia komunikacji marketingowej w tym serwisie to bardzo ważne. Wreszcie będzie można mówić o szybkim budowaniu zasięgu. Cechą wielu serwisów o fajnej funkcjonalności jest koncentracja na naturalności, autentyczności. W praktyce oczywiście pomaga to powiększać grono użytkowników, ale po pewnym czasie ogranicza też zastosowanie, zniechęcając duże marki do aktywności i pośredniej promocji serwisu. Np. dla polskich klientów Twtittera wciąż nie są dostępne opcje reklamowe. Efektem jest małe zainteresowanie marketerów i relatywnie małe możliwości. Dlatego wierzę, że reklamowe opcje w Instagramie pomogą mu, zwłaszcza w obliczu dużego zainteresowania reklamą natywną. Reakcje użytkowników będą pewnie różne, ale to kwestia taktyki wprowadzania zmian, skali możliwych działań. Wiele serwisów (np. LinkedIn) umiejętnie dba o odpowiednie proporcje i zadowolenie użytkowników oferując jednocześnie skuteczne narzędzia reklamowe.
Norbert Kilen, strategy director w agencji Think Kong