Kiszluk: treść słowa promocja została wypaczona
„Treść słowa »promocja« została wypaczona. Organizuje się w Polsce konferencje na temat promocji regionu czy miasta, a mówi się tak naprawdę o marketingu tego miasta. (…) Promocja to komunikacja. (…) Przy sprzedawaniu czegokolwiek nie można poprzestać na promowaniu – trzeba najpierw mieć co promować” – mówi o promocji Polski jako marki Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu Brief w rozmowie TVN CNBC.
Jak twierdzi Kiszluk, od 2008 r. na gruncie promocji regionów dzieje się w Polsce bardzo niewiele. Sukcesy na tym tle odnosi jedynie Sopot. Naczelny Briefu podkreśla także, że działania prowadzone na rzecz regionów i miast finansowane są w 98 proc. z funduszy unijnych.
Zdaniem Kiszluka aby zbudować silną markę narodową, Polska nie musi sprowadzać ekspertów z Zachodu. „Jedyne, czego w Polsce brak, to tzw. woli politycznej, czyli świadomości, że program nie promowania, tylko marketingowego strategicznego podejścia do budowania Polski jako marki może być doskonałym programem politycznym, jak i PR-owym dla każdego polityka” – przekonuje. (iw)