Kongresmenka do YouTube’a: przestańcie promować dezinformację o zmianach klimatycznych

dodano: 
29.01.2020
komentarzy: 
0

Amerykańska kongresmenka Kathy Castor apeluje do YouTube’a, by przestał promować dezinformację dotyczącą zmian klimatycznych – pisze engadget.com.

Demokratka, która jest przewodniczącą komisji Izby Reprezentantów ds. kryzysu klimatycznego, domaga się, by serwis społecznościowy wyłączał możliwość monetyzacji kanałom, które podają nieprawdziwe informacje dotyczące klimatu.

Castor oczekuje też kategoryzowania takich treści jako „borderline”, czyli bliskich łamania standardów społeczności. To niedawno wprowadzona przez YouTube’a kategoria, mieszcząca w sobie m.in. treści antyszczepionkowców. Ich widoczność w rekomendacjach ma być ograniczana.

Swoje oczekiwania Castor wyraziła w liście do Sundara Pichaia, CEO spółki Alphabet, do której należy YouTube – zwraca uwagę engadget.com. Kongresmenka w dokumencie powołuje się na raport organizacji pozarządowej Avaaz, która wykazała, że 16 ze 100 najpopularniejszych treści spod hasła „globalne ocieplenie” zawierało dezinformację.

Jak wskazywał NGO, w związku z włączoną monetyzacją w otoczeniu tego typu filmów można było zobaczyć reklamy marek takich jak Samsung, L’Oréal, Greenpeace International czy WWF. „Nie ma pewności ani co do tego, czy były one tego świadome, ani czy wycofają swoje materiały promocyjne, tak jak niektóre firmy robiły w przeszłości” – pisze źródło.

Engadget.com odnotowuje też, że w liście do Pichaia Castor przypomina, że jego firma deklarowała w 2019 roku swoje przywiązanie do idei zrównoważonego rozwoju. (mp)

Zdjęcie główne: Sundar Pichai podczas konferencji Google I-O, fot. Maurizio Pesce, [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

Źródło:

engadget.com, Congresswoman calls on YouTube to stop promoting climate misinformation, Christine Fisher, 28.01.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin