Kominek i inni blogerzy wypromują Poznań
Autorzy popularnych blogów jako miejscy przewodnicy? Właśnie tak. Latem będą zwiedzać Poznań, pokazując, że poza atrakcjami znanymi z pocztówek i folderów turystycznych, w stolicy Wielkopolski jest wiele interesujących miejsc, które warto zobaczyć. W akcję zaangażował się m.in. Kominek. „To bardzo dobry kierunek” – ocenia Robert Stępowski z Roster Consulting.
Spojrzeć na Poznań okiem blogerów i pokazać miasto z nieco innej perspektywy – taki jest cel współpracy Poznania z autorami popularnych blogów. Każdy z nich przygotował własną, zgodną z zainteresowaniami, trasę zwiedzania Poznania. W oparciu o ich relacje i wpisy na blogach, powstanie przewodnik turystyczny.
„Blogosfera to specyficzna przestrzeń, popularna i jednocześnie wiarygodna” – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta. I dodaje, że „blogerzy to ludzie niezależni, mający swoje zdanie”. „Zaprosiliśmy ich, żeby pokazać, że Poznań to miasto, w którym naprawdę sporo się dzieje. Mamy nadzieję, że dzięki nim turyści odkryją nowe, nieznane dotąd oblicze Poznania i z chęcią przyjadą tutaj na weekend”– tłumaczy.
Zofia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog „Kobiety Biegają”, nagrodzony w konkursie na bloga roku 2012 w kategorii „Pasje i zainteresowania”, zaprezentowały najciekawsze miejsca, stworzone dla amatorów joggingu. Łukasz Kielban, autor „Czasu Gentlemanów”, w połowie lipca wyruszy natomiast w poszukiwaniu miejsc, w których przed wojną bawiły poznańskie elity. Adresy, w których rozwijają się nowe biznesowe idee, zaprezentuje w ramach ścieżki Poznań 2.0 Maciej Mazurek, czyli twórca bloga „Zuch Rysuje”. Natomiast Kominek „powróci po latach do miasta, w którym studiował i odbędzie sentymentalną podróż po miejscach, które dawniej i dziś gromadzą młodych ludzi”. O tym zaś, co w poznańskiej kulturze, opowie Andrzej Tucholski, prowadzący blog „Jest Kultura”.
Blogerzy wezmą również udział w wydarzeniach, organizowanych w mieście w okresie wakacji np. w Malta Festival, Animatorze czy Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki TRANSATLANTYK. Projekt „Poznańska turystyka 2.0” będzie realizowany do końca sierpnia. Elektroniczny przewodnik po mieście, współtworzony przez blogerów, ukaże się w drugiej połowie września.
PRoto.pl zapytało Roberta Stępowskiego, eksperta marketingu miejsc i dyrektora zarządzającego Roster Consulting, jak ocenia takie działania. Jak podkreślił, to bardzo dobra informacja przynajmniej z kilku powodów. „Po pierwsze, należy się cieszyć, że choć wciąż w mniejszości, to jednak są w naszym kraju samorządy, które w działaniach marketingowych i PR-owych praktycznie w niczym nie są gorsze, ani »opóźnione« w stosunku do biznesu” – zaznaczył. „Po drugie, cieszy, że to właśnie Poznań po raz kolejny udowadnia, że jest w swoistego rodzaju awangardzie i działając zgodnie ze swoim hasłem promocyjnym »Poznań. Know how«, pokazuje, że zna i odważnie wykorzystuje nowe trendy w obszarze komunikacji marketingowej” – dodał. I na koniec zauważył, że na uwagę zasługuje w tym przypadku jeszcze jeden element – powracająca do łask treść. „Już nie mówimy tylko o spotach i liczbie wyświetleń banerka reklamowego, ale zwracamy uwagę na dobre i angażujące treści, tworzone, przez dobrze rozpoznawalnych twórców/blogerów, a zapewne niebawem również vlogerów. To bardzo dobry kierunek, dlatego cieszy, że samorządy również dostrzegają siłę contentu w działaniach komunikacyjnych” – powiedział Stępowski. (es)