Komunikacja twarzą w twarz lepsza niż Facebook
Rodzina, przyjaciele i telewizyjne programy wyprzedzają blogi i serwisy społecznościowe jako środki komunikacji na temat bieżących spraw socjalnych wsród Amerykanów w wieku 18-29 lat – informuje Ogilvy Public Relations Worldwide i Georgetown University’s Center.
Pomimo rosnącej roli social media, młodzi Amerykanie nadal wolą bezpośredni kontakt z przyjaciółmi i rodziną oraz tradycyjne media od komunikacji przez internet.
Nowe badania „Dynamics of Cause Engagement” pokazują, że mimo iż generacja Y (18-29 lat) chętnie sięga po serwisy społecznościowe, to ciągle więcej Amerykanów w tej grupie korzysta w ważnych dla siebie sprawach ze wsparcia rodziny (48 proc.), przyjaciół (46 proc.) oraz szuka informacji na te tematy w TV (45 proc.). Prawie 2/3 Amerykanów przyznaje, że komunikacja twarzą w twarz jest najczęstszym sposobem jaki wybierają, gdy chcą zyskać czyjeś zaangażowanie. Nawet w przypadku Generacji Y i X (wiek 30-45), które nie stronią od wysyłania zaproszeń i wiadomości przez sms lub social media, więcej niż połowa respondentów – odpowiednio 56 i 59 proc. – stawia na bezpośrednie rozmowy.
Badanie zostało przeprowadzone drogą on-line przez TNS Global wśród grupy 2 tys. Amerykanów w wieku 18+ w okresie 30 października – 22 grudnia 2010 roku. Margines błędu wynosił +/-2.2 proc. (es)