Komunikacja z markami – między innymi z tym użytkownikom kojarzy się Instagram

dodano: 
04.02.2019
komentarzy: 
0

Facebook zrealizował badania, w których przyjrzał się użytkownikom Instagrama – temu, jak korzystają z serwisu oraz jakie mają oczekiwania. 57 proc. badanych osób przyznało, że obecnie używa Instagrama częściej niż rok temu. Z kolei 44 proc. zadeklarowało, że w najbliższym roku będzie korzystać z platformy jeszcze częściej niż dotychczas.  

„Wzrost ten można przypisać sukcesowi Instagram Stories, rozwojowi Direct Message oraz wprowadzeniu na rynek nowych produktów jak IGTV” – sugerują przedstawiciele portalu.

Te liczby są szczególnie wysokie w krajach, w których strony często projektowane są z myślą o urządzeniach mobilnych. Przykładami są Indie, Brazylia czy Turcja, gdzie wiele osób korzysta z internetu głównie na smartfonach. Z badania wynika, że na rynkach wschodzących ponad 2/3 osób uzyskuje dostęp do sieci jedynie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

W raporcie czytamy również, że największą grupą, która korzysta z Instagrama kilka razy dziennie, są młodzi użytkownicy. Robi tak np. 67 proc. osób w wieku 18-24 lata i 60 proc. użytkowników w wieku 25-34 lata. Wśród tych starszych odsetek jest już mniejszy – w grupie powyżej 55 lat kilka razy dziennie z portalu korzysta 31 proc. użytkowników.

Facebook zapytał też badanych o to, z czym kojarzy im się Instagram. Jedną z najczęściej padających odpowiedzi było to, że platforma pozwala na wchodzenie w interakcje z celebrytami czy influencerami. Odpowiedzi różniły się jednak w zależności od kraju pochodzenia pytanych osób. Na przykład w USA najczęściej odpowiadano, że Instagram umożliwia kontakty z rodziną i przyjaciółmi, a w Japonii, że pozwala na bycie na bieżąco z trendami.

Dla 66 proc. badanych Instagram to też miejsce do interakcji z markami. Przykładem może być udział w ankietach tworzonych przez firmy czy repostowanie przez brandy zdjęć użytkowników. Facebook zwraca też uwagę, że ponad 1/3 użytkowników przyznała, że platforma zawiera reklamy odpowiednie dla nich.

W badaniach szczególną uwagę zwrócono na osoby, które na co dzień nie oglądają telewizji. Jak sugeruje Facebook, reklamodawcy, którzy prowadzą kampanie tylko w tym medium, tracą możliwość dotarcia do „dużej, cennej grupy odbiorców”. Badania wykazały jednak, że jeśli marki reklamują się zarówno w telewizji, jak i na Instagramie to na platformie społecznościowej nie powinny transmitować tych samych treści reklamowych co w TV.

Zdaniem Facebooka marketerzy powinni dążyć do tworzenia treści krótkich, istotnych i dostosowanych do urządzeń mobilnych. 36 proc. badanych przyznało, że chciałoby oglądać na Instagramie reklamy trwające krócej niż 15 sekund, a 32 proc. pytanych chciałoby widzieć na platformie materiały o długości 15-30 sekund.

Raport przygotowany przez Facebooka powstał w oparciu o dwa badania. Pierwszym z nich były pogłębione, godzinne wywiady realizowane przez LRWTonic z 70 użytkownikami Instagrama w wieku 18+, którzy korzystają z platformy kilka razy dziennie. Były to osoby z dziewięciu krajów: Australii, Brazylii, Kanady, Niemiec, Francji, Japonii, Korei, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Następnie, jak wyjaśnia Facebook, te jakościowe dane pomogły w badaniu ilościowym, które zlecono Ipsosowi. Była to ankieta, w której wzięło udział 21 tys. osób w wieku od 13 do 64 lat, które przynajmniej raz w tygodniu korzystają z Instagrama. Ankietowani pochodzili z 13 krajów: Argentyny, Australii, Brazylii, Kanady, Niemiec, Francji, Indii, Włoch, Japonii, Korei, Turcji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Facebook dodaje, że podczas badania zauważono, że style odpowiedzi pytanych były od siebie nieco odmienne, co wynikało z różnic kulturowych w poszczególnych krajach.

Cały raport jest dostępny na stronie. (pp)

Źródło:

facebook.com/business, How to Connect with New Audiences on Instagram, 31.01.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin