Koniec działań CSR?
Gazeta Prawna forsal.pl donosi, że recesja oznacza „koniec hojnej filantropii”, ponieważ wiele firm wycofuje się z udziału w kampaniach społecznych i charytatywnych.
W najbliższym czasie firmy czekać może cięcie wydatków i zmiany w zarządzaniu, pisze Katarzyna Bartman. W wyniku gospodarczego załamania najbardziej narażone na redukcję są budżety promocyjne i PR-owskie. Natomiast miejsce agencji PR-owskich i reklamowych, mogą zająć „profesjonalni doradcy biznesowi”, którzy przygotują „efektywne strategie” przynoszące zyski, a przy tym korzyści społeczne, tłumaczy autorka.
Firmy nie przestaną jednak uczestniczyć w projektach prospołecznych, przekonuje Jacek Dymowski z Values Grupa Firm Doradczych. Prognozuje on, że nastąpi raczej spadek zainteresowania przypadkowymi projektami. Potwierdza to w rozmowie z Gazetą Prawną Anna Łuszcz, menadżer ds. społecznej odpowiedzialności BZ WBK. (kk)