Konkursy kształcą
W międzynarodowych i krajowych konkursach dla branży PR warto brać udział „ze względów prestiżowych i wizerunkowych” – mówi Norbert Kilen, dyrektor strategiczny w On Board PR, dla Pulsu Biznesu. Coraz liczniejszy udział polskich firm PR w międzynarodowych zmaganiach przynosi efekty – w Europie Środkowo-Wschodniej nasze firmy są liderami. „Największe szanse na zwycięstwo mamy w kampaniach CSR i edukacyjnych. Trudno na razie przebić się nam z PR produktowym i korporacyjnym” – uważa Ryszard Solski, dyrektor generalny Sigma International.
Pierwszym krokiem do sukcesu jest dobre przygotowanie zgłoszenia. Zdaniem Norberta Kilena, należy dobrze zastanowić się nad doborem kampanii PR do wymagań konkursowych i przemyśleć, co warto napisać, a co pominąć. Ważne jest również dołączenie wiarygodnych badań potwierdzających skuteczność zrealizowanego projektu, a także jego strona edytorska i estetyczna. (jcm)