Konkursy PR

dodano: 
19.07.2007
komentarzy: 
3

18. lipca w siedzibie PKPP Lewiatan odbyło się spotkanie na temat międzynarodowych konkursów PR, zorganizowane przez ZFPR. Swoje prezentacje przedstawili na nim Norbert Kilen, Bogdan Biniszewski oraz Paweł Grabowski. Spotkanie zostało podzielone na dwie części, z których pierwsza dotyczyła konkursów o zasięgu międzynarodowym, a druga tegorocznej edycji Złotych Spinaczy, konkursu organizowanego przez ZFPR.
Norbert Kilen przedstawił w skrócie najbardziej znaczące konkursy, do których mogą być także zgłaszane polskie propozycje. Wymienił Golden World Award (organizowany przez IPRA), SABRE Award (The Holmes Group), Platinum PR Award oraz Magellan Award (LACP), a także Silver Anvil i Bronze Anvil (oba organizowane przez PRSA). Kilen podkreślił, że choć wszystkie konkursy dotyczą branży PR, to jednak mają inny charakter, a zgłaszane do nich projekty są oceniane pod innym kątem. Prelegent zaakcentował znaczenie jakości samych zgłoszeń, aby wyróżniały się pozytywnie spośród wielu nadsyłanych na konkursy. Kilen stwierdził, że warunkiem zdobycia nagrody jest nie tylko sam projekt, ale także forma jego zgłoszenia.

Kilen przytoczył, za członkami jury konkursu Silver Anvil, kilka najczęstszych błędów popełnianych w zgłoszeniach. Wymienił m.in. błędy w zakresie tzw. researchu, czyli przeprowadzaniu badań dla samych badań, których wyniki nie mają waloru nowości ani znaczenia w całej kampanii. W zakresie planowania wskazał na brak zdefiniowanych celów, ich małą czytelność oraz brak wyraźnego związku pomiędzy zdefiniowaną sytuacją wyjściową, badaniami a sformułowanymi celami. Na poziomie realizacji do najczęstszych błędów Kilen zaliczył brak realizacji określonych celów przez rozwiązania taktyczne oraz problemy z zachowaniem odpowiedniego poziomu precyzji. Podkreślił też rolę czytelnej i przejrzystej formy zgłoszenia.
Kilen zauważył, że coraz więcej polskich propozycji jest zgłaszanych do konkursów światowych i często zdobywają uznanie międzynarodowych jury. Dodał także, że zasięg i nakłady na PR w Polsce są nadal nieporównywalnie mniejsze od wydatków na ten cel np. w USA, dlatego konkurowanie polskich programów z zagranicznymi jest bardzo trudne.
W drugiej części spotkania Paweł Grabowski oraz Bogdan Biniszewski przedstawili ideę oraz historię konkursu Złotych Spinaczy, którego organizatorem jest ZFPR. Przypomnieli warunki uczestnictwa w konkursie, obowiązujące w tym roku terminy nadsyłania zgłoszeń oraz kryteria oceny zgłoszonych projektów. (psp)

komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
22.07.2007
0:32:40
...
(22.07.2007 0:32:40)
Ach ten Vader. Można na ciebie liczyć, zawsze na miejscu, nigdy nie odpoczywasz, nigdy nie wyjeżdżasz na wakacje, bo masz misję - nawracanie branży PR. Doceniam to poświęcenie - i do tego musisz czytać tak znienawidzone medium jakim jest PRoto.
19.07.2007
18:47:29
Vader
(19.07.2007 18:47:29)
Chybva nie trzeba nikomu mówić i pisać o "kontrowersyjności" (to eufemizm) a propos PRotonów i ich przejrzystości, prawda? Popatrzcie chociaż na skład Akademii i listę nagrodzonych...
19.07.2007
13:34:45
Jerzy
(19.07.2007 13:34:45)
ZFPR nie zauważył, że powstały PRotony :)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin