.

 

Konsument chce być partnerem w działaniach CSR

dodano: 
11.10.2011
komentarzy: 
0

Konsumenci zapamiętują i doceniają zwłaszcza lokalne działania CSR. W ten sposób firmy zyskują sobie ich lojalność. Poza tym konsumenci chcą być partnerami, a nie biernymi odbiorcami kampanii społecznych. To wnioski z II fali Panelu CSR.

Podczas Panelu CSR Monika Probosz z Laboratorium Badania Komunikacji Społecznej zaprezentowała wyniki II fali badania Panel CSR, zestawiając je z efektami podobnych analiz przeprowadzonych w 2010 roku. Obie części badania pokazały, że najbardziej zapamiętywane i cenione przez konsumentów są CSR-owe działania lokalne. W ten sposób firmy, które je prowadzą zyskują sobie lojalność klientów. Kolejną kwestią, wynikającą z badań jest dostrzegalna ze strony konsumenta potrzeba bycia partnerem w programach CSR i CRM, a nie tylko ich biernym odbiorcą.

Ponad połowa badanych jest zdania, że społeczne zaangażowanie wynika z dążenia do realizacji celów marketingowych firm. Według 33 proc. ankietowanych motywacją działań CSR jest chęć poprawy wizerunku. Tylko 13 proc. uważa, że robią to dla dobra danej grupy.  Ludzie chcą się angażować we wspólne akcje takie, jak np. Ecco Walkathon czy sadzenie drzew z Żywcem Zdrój.

O swoich programach CSR i CRM opowiedzieli przedstawiciele firm takich, jak Milka, Coca Cola, Belvedere (RED) i Orange.

Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services opowiedziała o działaniach CSR firmy. Z doświadczenia w tym obszarze wyciągnęła dwa istotne wnioski – po pierwsze: kampanie społeczne muszą być logiczne i proste, po drugie: warto je przeprowadzać w ramach innych większych eventów organizowanych przez firmę. Dla przykładu – akcja zbierania pustych kubków po Coca Coli wymienianych na gadżety wykonane z materiałów recyclingowych podczas Coke Live Music Festival.

Piotr Ruszak z Starcom MediaVest przedstawił projekt „Milka Razem dla Tatr” podkreślając, że należy wpisywać CSR w szerszą strukturę komunikacyjną marek. Stwierdził również, że „działania angażujące konsumenta są bardziej skuteczne, jeśli chodzi o budowanie dobrego wizerunku marki” – i dodał – „Wówczas marka pozwala się bardziej doświadczać. Otwiera się na konsumentów.” Ruszak zauważył również, że gdy w grę wchodzi zabawa ludzie chętniej angażują się w różne działania, także w pomaganie.

Tomasz Sulewski z Telekomunikacji Polskiej zaprezentował facebookową aplikację Orange People Projects, który ułatwia planowanie własnych projektów i zapraszanie znajomych do pomocy przy ich realizacji.

Zofia Bugajna z Ciszewski PR, opowiadała o wódce Belvedere. Marka dołączyła do międzynarodowego projektu (RED) który ma celu pomoc w walce z AIDS, gruźlicą i malarią w Afryce.

Wyniki badania przedstawiono podczas konferencji „Panel CSR - czyli społeczny wymiar marki”. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (aw)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin