Kosztowne badanie Gdańska

dodano: 
06.02.2008
komentarzy: 
0

Kraków i Gdańsk to miasta, w których Polacy najchętniej chcieliby zamieszkać, podaje Dziennik Bałtycki. Co ciekawe również wśród naszych sąsiadów z Unii Europejskiej Gdańsk jest jednym z najbardziej popularnych miejsc w Polsce, które chcieliby odwiedzić.

Wyniki te są efektem badania wizerunku Gdańska, przeprowadzonego przez TNS OBOP w ramach „Strategii marki Gdańsk do roku 2013”. Z badań wywnioskować można, że dla 78 proc. Polaków biorących udział w sondzie najbardziej atrakcyjnym miejscem do mieszkania jest Kraków. W Gdańsku chciałoby mieszkać 35 proc., w Warszawie 32 proc., a we Wrocławiu 29 proc. respondentów. Anna Zbierska z referatu promocji Gdańska, cieszy się, że jej miasto jest rozpoznawalne także wśród obcokrajowców. O mieście słyszało aż 89 proc. Szwedów, 78 proc. Niemców oraz 63 proc. zapytanych o to Brytyjczyków. Co więcej, ponad pięćdziesiąt procent wspomnianych zagranicznych respondentów chce przyjechać do Gdańska. Część z nich już tam była, podkreśla Zabieraka. „Oznacza to, że prawie 1,200 mln brytyjskich turystów, tyle samo niemieckich i aż 4 miliony Szwedów odwiedziło Gdańsk”, mówi z kolei Mateusz Galica z TNS OBOP.

„Badanie wizerunku miasta kosztowało ok. 500 tys. złotych i jest pierwszym takim badaniem zleconym przez miasto w Polsce. Jak na razie tylko Gdańsk zadbał, jak jest postrzegany zagranicą”, podsumowuje autorka artykułu Katarzyna Szcześniak.(ał)

Źródło:

Dziennik Bałtycki, Dobra marka, czyli Gdańsk, Katarzyna Szcześniak
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin