Kryształowe public relations
Gazeta.pl opisuje dzieje rodu Swarovskich, z których wynika, że receptą na sukces jest nie tylko rodzina, ale i PR.
Imperium Swarovskich ma już ponad sto lat. Jego założycielem był Czech Daniel Swarovsky, który, jak pisze Magdalena Żelasko, jako pierwszy wymyślił metodę maszynowego szlifowania kryształów i szkła. Ważnym elementem działalności rodzinnego biznesu, zarządzanego zgodnie z testamentem założyciela firmy tylko przez rodzinę, jest promocja, a zwłaszcza działania public relations. Za nie odpowiada Nadja Swarovski-Adams.
„Jedyne, czego nam potrzeba, to inteligentny PR”, o rodzinnych interesach mówi specjalistka. W artykule można przeczytać o licznych inicjatywach promocyjnych klanu jubilerów. Jednym z nich było wylansowanie mody na aktywne zbieranie świecidełek, pisze dziennikarka i dodaje, że „klub kolekcjonerów Swarovsky Crystal Society zrzesza dziś ponad 400 tys. członków w 35 krajach”. (ał)