Kryzys to największy „zgryz” PR-owców

dodano: 
22.02.2011
komentarzy: 
3

PZU kapituluje w kwestii odszkodowania dla Fryderyka Chopina, mBank negocjuje z klientami, którzy poczuli się oszukani. Sytuacje kryzysowe w instytucji finansowej to dla PR-owców często twardy orzech do zgryzienia – czytamy w tygodniku Wprost.

Jak pisze autor, reakcje na niezadowolenie klientów wciąż stanowią „zgryz” PR-owców. Jako przykład podaje niedawną walkę armatora żaglowca „Fryderyk Chopin” o odszkodowanie z PZU, któremu towarzyszyły skrajnie negatywne emocje społeczne. Ubezpieczyciel ostatecznie zgodził się na pokrycie kosztów naprawy statku, zastrzegając jednak, że nie chodzi jedynie o kwestie wizerunkowe. Jak podkreśla cytowana przez Wprost Magdalena Krasuska z First PR, niewypłacenie odszkodowania przyczyniłoby się do utrwalenia negatywnego wizerunku towarzystw ubezpieczeniowych.

Autor podaje również przykład mBanku, który musiał wziąć na siebie odpowiedzialność za niezadowolenie klientów związane ze zmianami w ich umowach o kredyty hipoteczne. W obliczu kampanii w Internecie „Nabici w mBank” oraz groźby pozwu zborowego bank zgodził się na korzystniejsze warunki w przypadku niektórych z nich. Jak podkreśla Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający w agencji ITBC Communication, „odpowiednio szybka i przemyślana reakcja na negatywne komunikaty może złagodzić wielki kryzys wizerunkowy, a nawet mu zapobiec”. (iw)

Źródło:

Wprost, PR-em w kryzys, Mieczysław T. Starkowski, 27.02.2011
komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
22.02.2011
21:27:39
nimfa
(22.02.2011 21:27:39)
uważam że wizerunek PZU nieodwracalnie ucierpiał na wizerunku za sprawą pierwszej decyzji o niewypłaceniu odszkodowania. To że teraz się zreflektowano i uznano że zbyt wiele wizerunkowo straca na niej to już że tak powiem musztarda po obiedzie.... nie jest to kryzys wizerunkowy na miarę BP lecz podobnie nie uda się już nigdy odbudować utraconych plusów.
22.02.2011
14:02:59
El
(22.02.2011 14:02:59)
A co innego mają mówić?
22.02.2011
11:25:44
a.
(22.02.2011 11:25:44)
Ależ ludzie prawią banały...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin