Kryzys Orlenu oczami eksperta
W najnowszym Marketing&more znajdujemy artykuł Przemysława Mitraszewskiego, specjalisty w dziedzinie issue&crisis management z agencji Lighthouse Consultants. Analizuje on w nim zarządzanie kryzysowe w płockiej rafinerii PKN Orlen.
Autor odnosi się do sytuacji, która miała miejsce 16. listopada 2003 roku, kiedy w rafinerii wybuchł pożar. Mitraszewski zauważa, że najważniejszą rolę odegrał wtedy Zespół Zarządzania Kryzysowego i doskonała komunikacja między jego członkami. Podkreśla on, że bardzo trafnym pomysłem było zaangażowanie do zespołu dyrektora ds. korporacyjnych, który odpowiadał za komunikację z mediami.
Mitraszewski pisze także o tym, że aktywna i otwarta strategia komunikacyjna pozwoliła na bieżąco informować o przebiegu akcji gaśniczej i ratunkowej, a także kontrolować jej wizerunek w mediach. Dzięki rzetelnym informacjom napływającym z koncernu, media opisywały fakty, a nie fałszywe doniesienia. Za ważną autor uznał również postawę Orlenu wobec rodzin poszkodowanych.
Mitraszewski podkreśla, że jedną z podstawowych zasad w przypadku zarządzania kryzysowego jest nie unikanie mediów, a przekazywanie im podstawowych informacji zaspokajających ciekawość i nieprowadzących do spekulacji. (mk)