.

 

Kształtują rynek technologii i finansów. Kim są Henrycy – konsumenci 3.0?

dodano: 
04.04.2017
komentarzy: 
0

Henryk lub Henryka (z ang. Henry: High Earner Not Rich Yet) to przedstawiciele grupy społecznej, rosnącej w siłę światopoglądowo i konsumencko. Czym się charakteryzują możemy przeczytać w badaniu GfK Polonia i Clue PR.
Henrycy występują między Generacją Z, Y i Millenialsami. Tę grupę konsumentów charakteryzuje to, że żyją wygodnie, z rozmachem, ale nie rozrzutnie. Są liderami opinii w swoich środowiskach, ciekawi świata i mocno skupieni na sobie. Autorzy raportu „Pokolenie Henry” zbadali wynagrodzenie i światopogląd Henryków, zapytali, czym dla nich jest luksus i czego się obawiają.

Pieniądze szczęście im dają

45 proc. Henryków, czyli o 7 proc. więcej niż przeciętnych Polaków, uważa, że bez odpowiednich pieniędzy nie można być szczęśliwym, jednak samo ich posiadanie nie jest gwarancją szczęścia (29 proc. odpowiedzi). Henrycy należą też do pokolenia wytrwałych osób. 61 proc. z nich, jeśli pragnie jakiegoś przedmiotu, jest w stanie dłużej na niego odkładać, aby go zdobyć. Nieco ponad połowa Henryków (51 proc.) nie chce być definiowana przez pryzmat tego, co posiada, a to znacząco mniej niż w przypadku przeciętnego Polaka (61 proc.). Henryk nie chce posiadać marek aspiracyjnych dla większości. Inaczej też dysponuje pieniędzmi niż przeciętny Polak. 44 proc. Henryków uważa, że pieniądze warto oszczędzać, a przeciętny Polak jest do tego znacznie bardziej skłonny (68 proc.).

Bezpieczeństwo materialne to dla nich podstawa spokoju, ale pieniądze są ich zdaniem do wydawania - (29 proc. Henryków, 11 pp. więcej niż przeciętni Polacy).

Życie na kredyt, ale z rozmachem

42 proc. Henryków deklaruje, że lepiej unikać kredytów i pożyczek. Co ciekawe jednak, prawie 44 proc. takowy kredyt posiada (o 10 proc. więcej od przeciętnych Polaków). Jeśli chodzi o kontrolę finansów, Henrykowie nie mają do tego nabożnego stosunku: 57 proc. Henryków uważa, że zarządza swoimi finansami, co znacząco odróżnia ich od 75 proc. przeciętych Polaków. Podobnie jest z oszczędzaniem: 44 proc. tej grupy konsumenciej uważa, że pieniądze warto oszczędzać, a przeciętny Polak jest do tego znacznie bardziej skłonny (68 proc.)

Henryk zorientowany na sukces – dla 42 proc. przedstawicieli tej grupy sukces jest ważny. Tylko 34 proc. Henryków uważa, że sukcesy są wynikiem ciężkiej pracy.  Ponad 1/3 jest z kolei zdania, że przyszłość jest do przewidzenia, prawie połowa (47 proc.) jest natomiast przekonana, że jeśli coś sobie założy, to plan zrealizuje. Zarazem brak obaw o przyszłość to synonim luksusu dla 30 proc. Henryków i 40 proc. zwykłych konsumentów i ma to dla nich większe znaczenie niż czas dla siebie i najbliższych.

Badanie wskazuje także, że dla 59 proc. Henryków ważne jest życie w zgodzie ze sobą – znacznie ważniejsze niż aprobata otoczenia.

Technologie to otwarty umysł.

54 proc. Henryków lubi gadżety technologiczne, podczas gdy 30 proc. przeciętnych Polaków uważa posiadanie gadżetów technologicznych za próbę „zabłyśnięcia”. 66 proc. przedstawicieli tego pokolenia jest raczej przekonanych, że gadżety technologiczne ułatwiają życie. Dla 39 proc. Henryków gadżety technologiczne są raczej synonimem wiedzy otwartego umysłu. Są to wartości nich podstawowe, gdyż od nich zależy niezależność i pozostawanie w zgodzie ze sobą, a nie schlebianie gustom większości.

 

O autorkach badania:

Marta Bierca, Team Manager, GfK Polonia

Odpowiedzialna za badania jakościowe w GfK Polonia. Wcześniej konsultantka ds. badań jakościowych w CPC i badaczka w Ipsos ASI i Synovate. Kończy doktorat z przemian ról rodzicielskich na SWPS. Absolwentka etnologii UW, prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS.

Alicja Wysocka-Świtała, Partner Zarządzająca, Clue PR

Managing Partner w agencji Clue PR. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i produktowej. Prowadzone przez nią kampanie nagradzane m.in. Sabre Awards i Magellan Awards. Wcześniej zdobywała doświadczenie w sieciowych agencjach. Absolwentka dziennikarstwa na UW, prowadzi zajęcia  na Collegium Civitas.

(mw)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin