Kto jest trudnym klientem? Komu Komunikacja szukała odpowiedzi podczas spotkania „PR dla wytrwałych”

dodano: 
30.01.2015
komentarzy: 
0

22 stycznia w Areszcie Śledczym przy ulicy Montelupich w Krakowie odbyła się 11 odsłona akcji Komu Komunikacja. Uczestnicy spotkania rozmawiali tym razem o komunikacji z ludźmi, którzy znaleźli się w trudnych sytuacjach, a zatem z więźniami i ich rodzinami, osobami objętymi kuratelą sądową, przystosowującymi się do życia na wolności, z poszukującymi pracy oraz z mediami zainteresowanymi tematyką tzw. trudnego klienta.

Spotkanie rozpoczął kapitan Przemysław Renda, oficer prasowy Zakładu Karnego w Tarnowie-Mościcach. Prelegent zwrócił szczególną uwagę na tematy stanowiące potencjalne źródło sytuacji kryzysowych w mediach. Pokazał także przykłady działań CSR prowadzonych przez zakłady karne, które – choć same w sobie pozytywne i budujące wizerunek Służby Więziennej – również mogą stać się zarzewiem trudnych sytuacji w kontaktach z mediami.

Następną prelekcję przygotowała Agnieszka Bogusz, kuratorka sądowa, która skupiła się w swoim wystąpieniu na komunikowaniu z osobami objętymi opieką kuratora. Prelegentka przypomniała, że w komunikacji z byłymi więźniami potrzebne jest wyczucie, odpowiednie podejście, wnikliwa obserwacja i osoby, i sytuacji, w jakiej się znajduje, oraz szczerość leżąca u podstaw wzajemnego zaufania między kuratorem a byłym osadzonym.

Andrzej Martynuska, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, opowiedział o strategii komunikacyjnej WUP, o tym, jak powstawała i skąd wzięły się jej podstawowe założenia. Prelegent pokazał także zmiany wizerunkowe urzędu, które nastąpiły w ciągu ostatnich lat, i wskazał przyświecające jednostce cele komunikacyjne. Zwrócił także uwagę na trudności, z jakimi mierzą się na co dzień pracownicy urzędu odpowiedzialni za komunikację, oraz na stereotypy w postrzeganiu działalności WUP.

Czwartą prezentację wygłosiła Marta Chechelska, rzeczniczka Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie. Prelegentka przedstawiła zakres działalności MOPS-u, wskazała na niezbędne elementy postawy pracowników ośrodka, które mogą zapewnić sukces komunikacyjny z klientami tej jednostki. Zwróciła także uwagę na to, że trudny klient tak naprawdę nie istnieje, a wszelkie trudności w kontaktach z osobami zwracającymi się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej biorą się z braków w kompetencjach pracowników placówek.

Temat definicji trudnego klienta podjęła także ostatnia prelegentka – Barbara Wilamowska, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Probacja. Według niej trudnym klientem można nazwać społeczeństwo, które zachowuje się nieprzewidywalnie w kontaktach z byłymi osadzonymi. Brak akceptacji, strach, nietolerancja – to główne elementy postawy społeczne wobec byłych więźniów. Ludzie zapominają o tym, że więźniowie opuszczający zakłady karne są członkami społeczeństwa i uczestniczą w jego codziennym życiu. Wypieranie tej świadomości pogłębia problemy komunikacyjne między tymi grupami, dlatego niezbędna jest wiedza i nieustające edukowanie wszystkich grup społecznych.

Barbara Wilamowska opowiedziała także o projekcie służącym zacieśnianiu więzi między osadzonymi a ich dziećmi. Czytanie bajek i nagrywanie ich doskonale wpływa na pogłębianie emocji i sprzyja budowaniu rodzinnych więzi nawet w skrajnie trudnych sytuacjach.

Po prelekcjach nadszedł czas na pytania i dyskusję uczestników z zaproszonymi ekspertami.

Fotorelacja

PRoto.pl było patronem medialnym spotkania.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin