.

Kto za co odpowiada w czasie kryzysu?

dodano: 
21.04.2016
komentarzy: 
0

Podczas planowania komunikacji kryzysowej o komunikacji wewnętrznej nie myśli się w pierwszej kolejności. A w reagowaniu na kryzys jest przecież bardzo istotna – czytamy w serwisie prnewsonline.com.

Melinda Merillat, dyrektor działu marketingu i PR w College of Biblical Studies in Houston przybliża, kto powinien być zaangażowany w komunikację w przypadku kryzysu oraz za co odpowiadają poszczególne osoby. Wielkość tego zespołu jest zazwyczaj zależna od wielkości organizacji, ale cztery osoby powinny być w centrum działań:

„Dowódca”: prowadzi reagowanie kryzysowe, aktywuje awaryjny system alarmowy lub powierza to funkcjonariuszowi informacji publicznej.

Funkcjonariusz informacji publicznej: jest rzecznikiem prasowym organizacji lub takiego wyznacza, pisze komunikaty, chroni markę, koordynuje harmonogram komunikacji i dba o jej „ludzki” charakter.

Specjalista ds. IT: odpowiada za infrastrukturę komunikacyjną – komputery, stronę internetową i telefon. Nadzoruje także firmowy intranet i inne systemy IT.

Koordynator social mediów: zajmuje się komunikacją w kanałach społecznościowych, wspiera także aktualizację strony internetowej. Również dba o „ludzki” aspekt komunikacji.

Jak dalej czytamy, można także rozważyć włączenie osoby, która będzie „wewnętrznym łącznikiem” między głównymi interesariuszami i zespołem zarządzania kryzysowego. Merillat podkreśla też, że wszyscy członkowie zespołu powinni uczestniczyć w regularnych testach alarmowych praktyk. (mb)

Źródło:

prnewsonline.com, 4 People to Include on Your Communication Alert Team, Ian James Wright, 13.04.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin