LinkedIn goni GoldenLine

dodano: 
07.11.2012
komentarzy: 
0

Społecznościowy serwis LinkedIn przymierza się do ekspansji nad Wisłą, ale lokalny gracz, w którym udziały ma Agora, nie składa broni – czytamy w Pulsie Biznesu.

„GoldenLine nigdy nie ukrywał, że lata temu został zainspirowany sukcesem amerykańskiego LinkedIn. Teraz drogi naśladowcy i oryginału się krzyżują. Wyceniony na ponad 11 mld dolarów LinkedIn uruchomił polskojęzyczną wersję serwisu. Wyceniany przez Agorę na 32 mln zł GoldenLine tylko wzruszył ramionami, zajęty walką o uwagę użytkowników toczoną z Facebookiem” – przypomina Karol Jedliński. Dodatkowo kilka tygodni temu do francuskojęzycznej wersji serwisu LinkedIn włączył obsługiwane lokalnie usługi rekrutacyjne. Podobno to samo czeka polską wersję serwisu, ale na razie jego właściciele milczą. „Lubię GoldenLine, ale jeśli spółka nie trafi pod skrzydła silnego partnera, sprawniejszego niż Agora, to LinkedIn zje większość polskiego tortu” – komentuje na łamach gazety jeden z szefów agencji rekrutacyjnej, współpracującej z obydwoma podmiotami. Jego zdaniem niewątpliwym plusem LinkedIn jest jego międzynarodowy zasięg.

Dane statystyczne póki co wskazują na jednego lidera. Jak dowodzi Megapanel PBI/Gemius, we wrześniu GoldenLine odwiedziło prawie 2 mln użytkowników, a LinkedIn – 0,6 mln polskich internautów. Warto jednak podkreślić, że w przypadku polskiego serwisu dane nie uległy zmianie od roku, tymczasem serwis zza oceanu zwiększył w tym czasie zasięg o ponad 50 proc. A profity w dłuższej perspektywie mają być jeszcze większe – nawet 4-5 mln Polaków oraz dziesiątki milionów złotych przychodów od korporacji płacących za prawo przeszukiwania baz danych. Szef GoldenLine, Mariusz Gralewski, oczywiście podkreśla, że jego firma ostatnio też „bije finansowe rekordy” i „rozwija się w dwucyfrowym tempie”. Przyznaje jednak, że nie myśli o ekspansji za granicą i wystarcza mu, że na dziś w Polsce GoldenLine jest mocniejszy od LinkedIn. Według informacji Pulsu Biznesu, w tym roku przychody GL wzrosną o ok. 20 proc. i będą oscylować wokół 12 mln zł (zysk wyniesie 2 mln zł). (es)

Źródło:

Puls Biznesu, LinkedIn idzie na zwarcie z GoldenLine, Karol Jedliński, 7.11.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin