.

LinkedIn wprowadził zmiany, żeby bardziej zaangażować użytkowników

dodano: 
01.07.2019
komentarzy: 
0

LinkedIn przedstawił zmiany w algorytmie, których celem jest budowanie społeczności i zwiększenie zaangażowania. Portal społecznościowy chce zachęcić użytkowników do prowadzenia angażujących dyskusji na profilach większej liczby osób często publikujących treści. Na stronie biura prasowego opisane zostały działanie algorytmu po zmianach i ich wpływ na użytkowników.

Czytamy, że największy wpływ na wybór treści potencjalnie najciekawszych dla użytkownika ma algorytm uczenia maszynowego. Posty dopasowywane są dwuetapowo na podstawie zainteresowań. Dzięki wprowadzonym zmianom portal społecznościowy może sprawniej odświeżać i dopasowywać kanał aktualności do preferencji użytkownika. Mają one również pomóc w promowaniu większej liczby aktywnych osób i dopasowaniu publikowanych przez nich treści do potencjalnie najlepszych dla nich odbiorców.

Schemat dopasowywania strony głównej. Źródło: engineering.linkedin.com

Źródło dodaje, że po zmianach promowani na stronie głównej będą użytkownicy często publikujący treści, a nie, jak do tej pory, osoby, których posty wzbudzały największe zainteresowanie. Aktualnie algorytm przewiduje prawdopodobieństwo wejścia w interakcję z postem danego użytkownika i bierze pod uwagę bieżące zaangażowanie pod opublikowanym przez niego wpisie. Na to, czy wpis danego użytkownika pojawi się w aktualnościach, ma wpływ także jego ostatnia aktywność. LinkedIn tłumaczy, że choć odbiorcy nie zwracają dużej uwagi na to, kiedy dodany został post, ma to jednak duże znaczenie dla autora wpisu – szybkie zaangażowanie odbiorców jest dla niego ważne.

Portal społecznościowy informuje, że dzięki lepszemu dopasowaniu treści znacznie więcej użytkowników prowadzi profesjonalne rozmowy na platformie. Zauważył również większą liczbę interakcji u szerszej grupy aktywnych osób.

Dodatkowo pracownik LinkedIna Pete Davies zamieścił wpis, w którym udzielił kilku wskazówek, dzięki którym można zmaksymalizować zasięgi swoich postów:

● warto zamieszczać treści zachęcające odbiorców do odpowiedzi

● ważne jest odpowiednie dopasowanie typu posta do jego tematu – aktualnie może to być wideo, zdjęcie, wpis i długi artykuł

● używanie @wzmianek przyciągnie do posta oznaczone w nim osoby

● warto angażować się w rozmowę pod postem i odpowiadać na zamieszczone komentarze

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie LinkedIna. (ak)

Źródło:

engineering.linkedin.com, Community-Focused Feed Optimization, Ali Mohamed, Zheng Li, 25.06.2019/linkedin.com, What's in your LinkedIn feed: People You Know, Talking About Things You Care About, Pete Davies, 25.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin