Małopolska startuje z kampanią wizerunkową regionu

dodano: 
06.07.2020
komentarzy: 
1

Małopolska wystartowała z letnią kampanią wizerunkową, prezentującą projekty turystyczne realizowane ze wsparciem środków unijnych. Hasłem pierwszej odsłony akcji jest: „Fundusze Europejskie dla turystyki. Odkryj Małopolskę na nowo”. Celem działań jest przekonanie mieszkańców regionu do spędzenia tegorocznych wakacji w Małopolsce i tym samym zachęcenie ich do włączenia się w pomoc branży turystycznej, która dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa. Kampania jest jednym z elementów długofalowej strategii promocyjnej Funduszy Europejskich realizowanej przez Województwo Małopolskie i zarazem kolejnym etapem działań promujących rolę środków unijnych w walce z COVID-19 w regionie.

Organizatorzy powołują się na raport Światowej Organizacji Turystycznej, z którego wynika, że z powodu pandemii ruch turystyczny na świecie zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Jak czytamy, zdaniem ekspertów liczba podróżujących w tym roku drastycznie spadnie, w rezultacie czego branża turystyczna odczuje utratę ogromnych wpływów.

małopolska

Małopolska zwraca uwagę, że turystyka w regonie odgrywa ważną rolę – w 2019 roku województwo odwiedziło ok. 18 mln osób, a szacunkowe wpływy wyniosły ponad 15 mld zł. Teraz, przez koronawirusa, lokalną branżę turystyczną czeka restart – czytamy, że zdaniem ekspertów odtworzenie jej kapitału potrwa dwa-trzy lata. „Walczymy dziś z bezprecedensowym kryzysem. Turystyka jest jednym z sektorów, który najbardziej odczuł skutki pandemii. Zagrożone są tysiące miejsc pracy. Mamy sygnały bankructw. Dlatego dzięki Funduszom Europejskim podjęliśmy zdecydowane i konkretne działania – wsparcie finansowe branży i pobudzenie lokalnego ruchu turystycznego” – mówi Witold Kozłowski, marszałek Małopolski.

Autorzy kampanii zwracają uwagę, że branżę turystyczną da się odbudować dzięki Funduszom Europejskim. „Dzięki unijnym środkom w wielu miejscach udało się odrestaurować zabytkowe budowle, które zyskały nowe funkcje, stworzyć całkiem nowe i nierzadko unikatowe atrakcje turystyczne czy wybudować sieć ścieżek do uprawiania turystyki rowerowej. Dziś mamy pełną ofertę różnorodnych miejsc, które możemy wybrać na letni wypoczynek” – tłumaczy Łukasz Smółka, wicemarszałek Małopolski.

małopolska

małopolska

Nowa kampania wizerunkowa opiera się na prezentacji wybranych projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich. Małopolska chce rozbudzić ciekawość i zwiększyć zainteresowanie regionem – m.in. przez pokazanie przykładowych propozycji do letnich wędrówek. „Zakładamy, że prezentowane projekty będą wspierały naszych przedsiębiorców poprzez stymulację popytu na usługi turystyczne. Promując obiekty i atrakcje turystyczne, chcemy pomóc jak najszybciej odbudować rynek turystyczny” – dodaje Tomasz Urynowicz, wicemarszałek Małopolski.

W lipcu i sierpniu 2020 roku na billboardach, citylightach i plakatach w całej Małopolsce będzie może zobaczyć miejsca i obiekty, które region poleca w planowaniu letnich wędrówek. Promowane będą m.in. Jezioro Czorsztyńskie, Bobrowisko w Starym Sączu, Kopiec Kościuszki w Krakowie, Pustynia Błędowska, zamek w Suchej Beskidzkiej.

małopolska

małopolska

Akcja promowana będzie również w regionalnej prasie (m.in. Gazeta Krakowska, „Tygodnik Podhalański”) oraz regionalnych rozgłośniach radiowych (m.in. Eska Kraków, RMF Maxxx Kraków, Radio Kraków). Działania prowadzone będą także na stronach internetowych Funduszy Europejskich oraz profilu na Facebooku – Małopolska Fundusze Europejskie. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin