Marketing miejsc: w samorządach coraz lepiej

dodano: 
28.01.2011
komentarzy: 
0

66 proc. samorządów prowadzi działalność marketingową, w ramach której powstają głównie materiały promocyjne, gadżety i ulotki – wynika z badania TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie Brief for Poland.

Jak informuje magazyn, promocja miast i wsi rzadko kiedy odbywa się według wcześniej przygotowanej strategii. Wolno, lecz systematycznie postępuje jednak profesjonalizacja marketingu miejsc. Przy wyborze zewnętrznych dostawców usług marketingowych decydującym kryterium jest cena. „Osoby odpowiedzialne za promocję i marketing w gminach doceniają profesjonalne agencje gównie za skuteczniejsze dotarcie do odbiorców, kreatywne rozwiązania czy po prostu możliwość zaoszczędzenia czasu” – czytamy na łamach Brief for Poland.

Badanie dotyczące aktywności marketingowej samorządów przeprowadzano od 24 września do 11 listopada 2010. Na pytanie o korzyści płynące ze zlecania usług komunikacji marketingowej na zewnątrz odpowiadali pracownicy 186 ostatecznie zakwalifikowanych gmin. 35 proc. z nich stanowiły wsie, 38 proc. – miasta do 100 tys. mieszkańców, a 27 proc. – miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. (iw)

Źródło:

Brief for Poland, Marka kontra cena, Mateusz Galica, 01.02.2011, s. 82
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin