Marketingowcy wydają więcej na reklamę w internecie… i radiu

dodano: 
23.10.2012
komentarzy: 
0

Mimo znaczącego wzrostu wartości rynku reklamy internetowej, na całym świecie najwięcej wydaje się na reklamę telewizyjną i w gazetach. Firmy więcej inwestują także w reklamę… radiową.

W pierwszej połowie 2012 roku cały świat na reklamę wydał 266 mld dolarów. W porównaniu do pierwszej połowy 2011 roku największy wzrost wydatków odnotowano w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu (21,1 proc.) i Ameryki Łacińskiej (6,9 proc.). Jedynym regionem, w którym odnotowano spadek wydatków na reklamę była Europa (łączne nakłady zmalały o 2,7 proc.).

Biorąc pod uwagę rodzaje mediów, największy wzrost środków dotyczył reklam w internecie (o 7,2 proc.) i radiu (6,6 proc.). O 1,3 proc. zmalały natomiast wydatki na reklamę w magazynach (choć rynek reklamy w gazetach zwiększył się o 1,6 proc.).

Przez ostatnie 12 miesięcy najwięcej wydano na reklamę w telewizji (61,4 proc.) i w gazetach (19,9 proc.). Mimo znaczącego wzrostu, segment reklamy internetowej stanowił jedynie 2,6 proc. globalnego rynku marketingowego.

Które branże poświęcają najwięcej środków na reklamy? Wydatki branży FMCG stanowią 24,6 proc. wszystkich środków przeznaczonych na reklamę przez ostatni rok. Na branżę rozrywkową przypada 11,9 proc. Niewiele mniej wydaje branża przemysłowa (11 proc.) i medyczna (10,1 proc.). Jak wynika z raportu, największymi reklamodawcami na świecie są koncerny Procter&Gamble, Unilever i L’oreal. (ks)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin