Media społecznościowe w biznesie. Kongres For Social Media za nami

dodano: 
25.01.2019
komentarzy: 
0

22 stycznia 2019 roku w warszawskim kinie Atlantic odbyła się kolejna edycja wydarzenia Kongres For Social Media. Podczas konferencji mowa była o biznesowym wykorzystaniu mediów społecznościowych. Eksperci mówili o konkretnych działaniach w social mediach, które mogą przełożyć się na korzyści biznesowe. Wskazywali, od czego należy zacząć działania z obszaru marketingu społecznościowego oraz podpowiadali, jak ocenić potencjał poszczególnych kanałów.

Konferencja rozpoczęła się od podsumowania ostatnich dziesięciu lat „ery social media businessu”. Agnieszka Stelmaszczyk z Feno opowiedziała o tym, jak na przestrzeni czasu zmieniły się efektywność i potencjał mediów społecznościowych. Mówiła o budowaniu społeczności na platformach, zasięgu i roli tych kanałów w komunikacji. Wyszczególniła obszary, w których obecnie wykorzystywane są social media: komunikacja, sprzedaż/B2B, obsługa klienta, HR i badania. Podkreślała też, że kluczowe jest strategiczne spojrzenie na rolę social mediów w całym miksie komunikacyjnym.

Artur Jabłoński opowiedział z kolei o reklamach na Facebooku. Przedstawił wskazówki i tricki dotyczące korzystania z Facebook Ads. Mówił m.in. o tym, jak dotrzeć z reklamą do osób, które odwiedziły daną stronę internetową czy jak wyodrębnić grupę powracających klientów i tylko do nich skierować remarketing. Podpowiedział też, jak skutecznie wykorzystać targetowanie na podstawie zainteresowań.

O tym, jak tworzyć treści na Facebooka, które zapewnią większy zasięg organiczny, mówił Franciszek Georgiew z Social Tigers. Podzielił się dziesięcioma przykładami takich działań. Mówił o tym, jak Facebook ocenia treści i co ma wpływ na zasięg – m.in. zaangażowanie, kliknięcia, typ posta czy związek z zainteresowaniami odbiorcy, a co go nie ma – np. edytowanie postów, urządzenie do publikacji czy planowanie wpisów.

Szymon Lisowski z Socjomanii mówił z kolei o analizowaniu danych w social mediach – o tym, co należy mierzyć, kontrolować i raportować. Podkreślał, że obecnie nie należy graniczać się wyłącznie do analizy zasięgu i polubień.

Tomasz Szambelan z Grupy Abstra i Admiros (Andrzej Dyszkiewicz) przedstawili praktyczne porady dotyczące transmisji live, a Adrian Gamoń mówił o budowaniu marki i pozyskiwaniu klientów na LinkedInie.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin