Media społecznościowe w firmach: domena marketingu czy PR-u?

dodano: 
09.10.2013
komentarzy: 
2

Media społecznościowe w firmach to domena działów PR czy marketingu? Pracownicy z kierowniczych stanowisk, przepytani przez firmę Creative Group, są podzieleni w tej kwestii. Według 39 proc. respondentów serwisami społecznościowymi powinni zajmować się PR-owcy, według 35 – działy marketingu.

Agencja Creative Group, specjalizująca się w rekrutacji pracowników dla branży interaktywnej, ponad 400 pracownikom na kierowniczych stanowiskach w amerykańskich firmach zadała pytanie „kto powinien zajmować się mediami społecznościowymi?”. Dla 39 proc. respondentów powinno być to zadanie działów PR, 35 proc. wskazało na działy marketingu. Według 15 proc. tego typu obowiązki są domeną działów obsługi klienta, a 5 proc. wybrało właścicieli firm.

Jak komentuje Patrick Coffee w serwisie PRNewser, w ankiecie zabrakło pytań „dlaczego” i „jak”. W uproszczeniu to PR-owcy tworzą założenia komunikacji, które później są wykorzystywane w kampaniach prowadzonych i ocenianych przez działy marketingu. (ks)

Źródło:

mediabistro.com, Study: Marketers Think PR Should Handle Social Media, Patrick Coffee, 08.10.2013
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
11.10.2013
9:36:19
Monika Kaczmare...
(11.10.2013 9:36:19)
"Agencja Creative Group, specjalizująca się w rekrutacji pracowników dla branży interaktywnej, ponad 400 pracownikom na kierowniczych stanowiskach w amerykańskich firmach zadała pytanie „kto powinien zajmować się mediami społecznościowymi?”." Nie padło chyba pytanie - "w jakim celu?" Mogą zajmować się wszyscy, tyle że będą realizować inne części zadania lub inne zadania.
10.10.2013
15:38:05
kan
(10.10.2013 15:38:05)
Przecież to zależy od założeń prowadzenia fanpage'a. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin