„Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” - nowa kampania GIS-u

dodano: 
31.01.2017
komentarzy: 
0

„Czy wiesz, jak Cię widzą inni na melanżu?” – takie pytanie zadaje nastolatkom Główny Inspektorat Sanitarny. Chce w taki sposób zwrócić uwagę na negatywne skutki korzystania z używek.

Rozpoczęła się właśnie ogólnopolska kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, realizowana przez GIS. Jej cele to uświadomienie zagrożeń wynikających z uzależnienia od substancji psychoaktywnych, pokazanie negatywnych skutków korzystania z używek oraz promocja zdrowego stylu życia. Akcja potrwa do końca marca 2017 roku.

Z przeprowadzonych w styczniu 2017 badań wynika, że 90 proc. polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem. Dwie trzecie przynajmniej raz w swoim życiu paliło papierosy, a co trzeci nastolatek – marihuanę i substancje podobne. Co drugi nastolatek żałuje przy tym swojego zachowania podczas imprezy. Jak wyjaśnia Marcin Bombrych, dyrektor generalny GIS-u, twórcy kampanii szukali sposobu, by pokazać młodym ludziom, że „używki mogą być nie tylko groźne, ale wpływają na ich wizerunek w grupie rówieśniczej”.

W ramach kampanii powstało 10 spotów wideo, przedstawiających, „jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek”.

Utworzono także stronę internetową www.melanz.tv, której głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś?”.

Na stronie kampanii można również znaleźć informacje na temat alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz listę kontaktów do organizacji zajmujących się profilaktyką uzależnień. Zaplanowano także działania dodatkowe, obejmujące m.in. współpracę z influencerami czy produkcję limitowanej linii odzieży.

Kampania jest skierowana również do rodziców, opiekunów i pedagogów – dla nich przygotowano serię artykułów pomagających zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi członkami Unii Europejskiej. Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Edukacji Społecznej.

Badanie „Używki w świecie polskiej młodzieży” przeprowadzone zostało przez Kantar Public metodą wywiadów internetowych (CAWI) w dniach 28.12.2016 - 8.01.2017 r. na reprezentatywnej próbie 500 Polaków w wieku 15-19 lat. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin