Stowarzyszenie Metropolia Krakowska ma nową identyfikację wizualną

dodano: 
15.09.2020
komentarzy: 
0

Stowarzyszenie Metropolia Krakowska wprowadziło nową identyfikację wizualną. Motywem przewodnim stały się łuki zaprezentowane w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. Wyrażają one dynamizm, jaki cechuje Metropolię, sprawną współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru.

Łuki mają też przypominać popularne arkady krakowskich Sukiennic. Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością. Użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została natomiast ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter „nie rewolucyjny, a ewolucyjny”. Na bazie łuków przygotowana została również dodatkowa typografia, ikony i pozostałe materiały graficzne.

Stare i nowe logo stowarzyszenia

„Nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. Poszczególne elementy graficzne składają się na efekt wizualny. Tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. Idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji, dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów” – mówi Elżbieta Burtan, wójt Gminy Zabierzów oraz wiceprezes Metropolii Krakowskiej.

Elżbieta Burtan mówi też, że organizacja w tym roku obchodzi swoje szóste urodziny. „W ciągu tych lat udało się nam zacieśnić wzajemne relacje i stworzyć przestrzeń do rozmów o wielu wyzwaniach – czystym powietrzu, dostępnym transporcie publicznym czy skutecznym wdrażaniu funduszy europejskich. Bierzemy udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, takich jak Eko Team, SmartEdge, RiConnect, czy KMA4Business. Ten ostatni otwiera dla obszaru drogę do wspólnej promocji gospodarczej. Chcemy w nim zainteresować ofertą gospodarczą Metropolii potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych. Ponadto zależy nam na tym, by podejmowane w ramach KMA4Business działania były łatwo rozpoznawalne w kraju i na świecie. Stąd też powstała potrzeba stworzenia nowego systemu identyfikacji, który w pełni odda charakter Metropolii Krakowskiej i będzie prosty w użyciu oraz łatwy w interpretacji” – komentuje.

System identyfikacji wizualnej można obejrzeć m.in. na platformie promocyjnej projektu KMA4Business. Dostępne są tam również informacje o potencjale gospodarczym Metropolii Krakowskiej, możliwościach inwestycyjnych w regionie, działalności eksportowej, targach międzynarodowych i misjach zagranicznych. Projekt przygotowała agencja kreatywna Lotna, która oprócz nowego systemu, stworzyła również księgę znaku i marki.

Stowarzyszenie Metropolia Krakowska jest tworzone przez Kraków i 14 otaczających go gmin. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin