Miasta ruszają z promocją przed Euro 2012

dodano: 
12.04.2012
komentarzy: 
0

24 mln zł – tyle będzie kosztowała kampania miast-gospodarzy Euro 2012. Już niedługo ruszy promocja w telewizji, internecie i prasie. Każde miasto ma inny pomysł na realizację, jednak cel jest wspólny – „zwabić” jak najwięcej kibiców i turystów.

Z ogólnej puli pieniędzy Warszawa dostanie 12 mln, Poznań – 6 mln, zaś Wrocław jedynie 3 mln. Działania promocyjne do chwili obecnej opierały się na uczestnictwie urzędników w targach turystycznych, konferencjach czy spotkaniach dla dziennikarzy. „Większość zbyt wiele o nas nie wie. A jeśli ktoś w tych krajach ma nam pomóc, to właśnie dziennikarze – tłumaczy Anna Zbierska, szefowa Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.

W połowie kwietnia z dużą kampanią ruszą: Poznań, Wrocław i Gdańsk. Warszawa zacznie miesiąc później. Gdańsk będzie reklamowany przez kilkudziesięciosekundowy spot, który zostanie wyemitowany w BBC, CNN i Eurosporcie. Krótkie filmiki pojawi się także w internecie. „Chcemy pokazać Gdańsk jako ciekawe miasto i zachęcić ludzi do przyjazdu nie tylko podczas Euro – mówi Zbierska.

Stolica przyjęła podobną strategię. W połowie maja zostanie wyemitowany 30-sekundowy filmik promocyjny w CNN oraz na portalach we Francji, w Rosji oraz Wielkiej Brytanii. „W tych państwach kampanię naszego kraju prowadzi Polska Organizacja Turystyczna. Będziemy promować miasto pod hasłem: »Warsaw: Feel Invited!«, zapożyczonym od POT” – mówi Marta Brzegowa, rzeczniczka ds. projektu Euro 2012 w Warszawie. W Poznaniu zaś „skupiamy się na państwach, które zagrają u nas, czyli Irlandii, Chorwacji i Włoszech. Szeroką kampanię wizerunkową miasta prowadziliśmy w poprzednich dwóch latach, teraz chcemy dotrzeć do jak największej grupy osób, które zechcą przyjechać do nas na mistrzostwa – mówi Łukasz Goździor, szef promocji w poznańskim urzędzie. Władze Wrocławia postawiły zaś na dotarcie „do konkretnych grup w konkretnych miejscach. Zrezygnowaliśmy z telewizji, a spoty będą na portalach internetowych oraz w czeskich kinach” – wyjaśnia Magdalena Okulowska, zastępca dyrektora biura ds. Euro 2012 we Wrocławiu. (kg)

Źródło:

Gazeta Wyborcza, Kuszenie eurokibica, Michał Jamroż, 12.04.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin