.

 

Ministerstwo Cyfryzacji organizuje konkurs dla NGOsów na najlepszą kampanię edukacyjną

dodano: 
25.02.2020
komentarzy: 
0

Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło konkurs „NieBezpieczni w sieci” na najlepszą kampanię informacyjno-edukacyjną poświęconą bezpieczeństwu w internecie. Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych i organizowany jest w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.

Celem działań jest zwiększenie świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. „Niezależnie, ile mają lat – zależy nam, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Nie chcemy straszyć. Chcemy edukować. Pokazywać zagrożenia, ale i wskazywać sposoby radzenia sobie z nimi” – wyjaśnia resort. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie pomysłu na kampanię edukacyjno-informacyjną, która najlepiej zrealizuje to założenie.

Czytaj też: Jajecznica pro bono: NGOsy muszą zmienić myślenie i zadbać o swój wizerunek

Ministerstwo przewiduje dla zwycięzców nagrodę pieniężną (15 tys. zł), a także realizację we współpracy z NGOsami od jednej do trzech najlepszych kampanii – na ten cel zamierza przeznaczyć łącznie 500 tys. zł. Wysokość poszczególnych nagród będzie zależeć od liczby wyłonionych laureatów.

Organizacje, które chcą wziąć udział w konkursie, muszą spełnić dwa warunki – po pierwsze mieć doświadczenie w realizacji co najmniej jednej kampanii edukacyjnej bądź informacyjnej, po drugie – wypełnić formularz na stronie MC.

Kampanie mają docierać do jednej albo kilku z określonych przez resort grup docelowych. Są to:

1. dorośli korzystający z internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34 roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast o dochodach poniżej średniej)

2. przedsiębiorcy (małe i średnie przedsiębiorstwa)

3. opiekunowie dzieci

Organizacje pozarządowe mogą do konkursu zgłosić projekt nowej kampanii edukacyjno-informacyjnej albo kampanię, którą realizowały już wcześniej i chcą ją powtórzyć lub rozwinąć.

Udział w konkursie podzielono na dwa etapy. W pierwszym Kapituła Konkursowa dokona oceny koncepcji kampanii. Do udziału w drugim etapie zaproszeni zostaną autorzy maksymalnie pięciu najlepiej ocenionych pomysłów. Drugi etap będzie polegał na prezentacji kampanii przed Kapitułą Konkursową. W zależności od wyników tego etapu wybrana zostanie liczba laureatów (od jednego do trzech).

Do 22 marca 2020 roku można przesyłać zgłoszenia do konkursu. Po zamknięciu listy zgłoszeń Kapituła Konkursowa rozpocznie ich ocenę. Od 14 kwietnia będzie zapraszać autorów najlepszych pomysłów na spotkania i ich prezentację przed Kapitułą. Wyniki konkursu Ministerstwo Cyfryzacji ogłosi najpóźniej 8 maja.

Zwycięskie projekty mają zostać zrealizowane pomiędzy czerwcem a październikiem tego roku.

Więcej informacji można znaleźć w regulaminie na stronie.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin