Monstrancja za 90 tys. zł jako ekwiwalent działań PR?

dodano: 
10.06.2019
komentarzy: 
0

Port Gdynia, spółka skarbu państwa, sfinansował monstrancję wykorzystywaną przez kościół pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Gdyni. Wyborcza.pl podaje, że jej koszt wynosił 90 tys. zł, a wspomniane przedsiębiorstwo poniosło go w zamian za „świadczenia kształtujące wizerunek Zarządu”.

Informacja, według której to Port Gdynia zakupił monstrancję, znajduje się na przykutej do niej tabliczce. Biuro prasowe spółki w odpowiedzi na prośbę o komentarz poinformowało portal wyborcza.pl, że naczynie liturgiczne było „świadczeniem rzeczowym” przekazanym w zamian za „świadczenia”, „których wartość została wyliczona jako ekwiwalentna”.

„Na podstawie czego wylicza się takie rzeczy w przypadku działań Kościoła?” – zastanawia się w tekście źródłowym Wiesław Gałązka, ekspert od komunikacji społecznej z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. „Pewne działania PR-owe mają swój ekwiwalent reklamowy wyliczany przez firmy badające rynek (…). Czy chodzi o liczbę mszy w intencji zarządu? Liczbę zmówionych pacierzy? Jaką formę miały działania kształtujące wizerunek zarządu portu?” – stawia pytania ekspert. Gałązka dziwi się też, że monstrancja – jak wynika z komunikatu biura prasowego, miałaby promować tylko zarząd spółki, a nie jej całość. (mp)

Źródło:

wyborcza.pl, Monstrancja za 90 tys. zł dla gdyńskiej bazyliki od spółki skarbu państwa. "To nie prezent, to zapłata za usługi PR", Hubert Orzechowski, 07.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin