.

 

A może jednak warto?

dodano: 
09.09.2008
komentarzy: 
0

Tomasz Borkowski na łamach Gazety Bankowej postanowił sprawdzić, czy sponsoring i społeczna odpowiedzialność biznesu to jednorodny typ działań oraz jak przekładają się one na wizerunek firmy, zarówno w oczach społeczeństwa, jak i jej potencjalnych pracowników.

Sebastian Włodarski z First PR uważa, że różnica pomiędzy sponsoringiem, a CSR jest taka, że „w pierwszym przypadku sponsor chwali się wszem i wobec jak, za ile i komu pomógł, natomiast w drugim przypadku darczyńca ma zupełnie inne cele”. Dodaje także, że sponsoring to kolejny kanał marketingowy i w sposób mniej lub bardziej bezpośredni prowadzi do transakcji. Maciej Klaś z Demo Effective Launching podkreśla, że działania sponsoringowe są ukierunkowane „stricte na efekt wzmocnienia rozpoznawalności marki oraz jej postrzeganie w określonym kontekście”. Efekty takich działań, w przeciwieństwie do działań z zakresu CSR, widać stosunkowo szybko.

Natomiast Paweł Tomczuk z Ciszewski PR zauważa, że oba rodzaje działań mogą być zarówno luźnymi elementami, jak i częściami zaplanowanej strategii komunikacji, które będą nośnikami ważnych dla danej instytucji informacji.

Jak tłumaczy autor wspomniane wizerunkowe działania mają istotny wpływ nie tylko na image firmy, ale także na jej wybór przez przyszłych pracowników.(mk)

Źródło:

Gazeta Bankowa, Wartość wartości, Tomasz Borkowski, 08.09.2008, s.43
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin