Można już zgłaszać projekty do konkursu Złote Spinacze 2010
Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu „Złote Spinacze 2010”, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia będą przyjmowane do 2 września. Nowością w tym roku jest uruchomienie serwisu internetowego www.zlotespinacze.pl, poświęconego wyłącznie konkursowi.
Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich firm oraz instytucji realizujących kampanie PR w Polsce. Projekty można zgłaszać w 12 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych: Kreatywność, Efektywność i PR on-line.
Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.
O miano najlepszych kampanii PR w roku 2009 rywalizowała rekordowa liczba 131 zgłoszeń. Wśród 69 podmiotów zgłaszających projekty znalazły się 23 agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations oraz 46 spoza Związku (agencje PR, departamenty PR firm i instytucji, organizacje pozarządowe).
Pełna lista kategorii wygląda następująco:
KATEGORIE GŁÓWNE:
- PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
- PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
- Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
- Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
- Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
- Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
- Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
- Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.
- Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.
- Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek
i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy. - Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
- PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku
i promocja miejsca, miasta lub regionu.
KATEGORIE SPECJALNE:
- Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.
- Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji.
- PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym wykorzystaniem Internetu
i nowych mediów.
Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu „Złote Spinacze 2010” można znaleźć na stronie internetowej: www.zlotespinacze.pl.
Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG, która czuwa nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem. PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (kk)