MUSE: branża muzyczna zdominowała YouTube w 2016 roku

dodano: 
03.02.2017
komentarzy: 
0

Step Records i ProstoTV przekroczyły miliard wyświetleń, Allegro wykorzystało potencjał branded contentu, Orange czy Play przygotowały ciekawe kampanie z influencerami. Muse podsumowuje działania marek na polskim YouTubie w 2016 roku.  

Wśród kanałów muzycznych podium zajęły Step Records, ProstoTV i UrbanRecTv. Marki zawdzięczają ten wynik odpowiedniej strategii rozwoju swoich kanałów oraz systematyczności publikacji. W raporcie wyróżniono także kampanie „Legendy Polskie” Allegro. To pełnometrażowe produkcje wyreżyserowane przez Tomasza Bagińskiego. Seria filmików z Twardowskim, Operacją Bazyliszek i Jagą spowodowała, że ciągu jednego roku liczba subskrybentów głównego kanału Allegro na YouTubie z 4 tys. wzrosła do 110 tys. Na wysoki wynik miał też wpływ film „English for beginners”, który uzyskał prawie 14 mln wyświetleń.

Dalej czytamy o działaniach na YouTubie marki Play i akcji „Cały Internet przeszedł do Play”. Operator zaangażował m.in. Łukasza Jakóbiaka, Paulinę Mikułę (czytaj z wywiad z autorką kanału Mówiąc Inaczej), Blowka, Piotra Skowyrskiego, Piotra Ogińskiego, Martina Stankiewicza oraz dziewczyny z kanału Szparagi. W raporcie znalazła się także kampania „Historie na kartę od Orange” z udziałem Abstrachuje czy Cyber Mariana. W 2016 roku influencerzy z YouTube’a byli angażowani do coraz odważniejszych i bardzo szeroko zakrojonych kampanii, który wychodziły nawet poza internet, np. do Silesia City Center. To centrum handlowe, które na krótki czas stało się domem vlogerów Stuu i Littlemooonster, co trafiło w upodobania ich fanów.

Jak zauważa Artur Kurasiński, CEO Muse, marki odkrywały potencjał przekazu live oraz branded content.

Do najważniejszych zmian Kurasiński na YouTube w 2016 zalicza: wycofanie funkcji publikowania wideo z kamerek internetowych, wprowadzenie „original content” w postaci YouTube Red, wyszukiwanie treści za pomocą hashtaga, transmisje live 360, komunikator, poprawianie algorytmu Content ID (co ma pomóc w lepszej identyfikacji pirackich treści ) oraz zwrot w kierunku małych biznesów - YouTube Director App, za pomocą którego można stworzyć swoją reklamówkę wideo przy wykorzystaniu smartfona. (mw)

Cały raport znajduje się tutaj.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin