Muzeum Fotografii w Krakowie ogłosiło konkurs na wykonanie identyfikacji wizualnej

dodano: 
12.12.2018
komentarzy: 
0

Muzeum Fotografii w Krakowie ogłosiło otwarty konkurs na wykonanie identyfikacji wizualnej, m.in. nowego logo instytucji oraz materiałów graficznych, które nawiązywać będą do działalności muzeum i spójnie identyfikować wszystkie jego oddziały.

Prace zgłaszać mogą specjaliści zajmujący się projektowaniem graficznym, osoby fizyczne, spółki, a także studenci kierunków projektowych (samodzielnie lub w zespołach). Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest ukończenie 18 lat. Muzeum przy konkursie współpracuje ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej.

Organizatorzy zaznaczają, że ważne jest dla nich uwzględnienie w projekcie zmiany nazwy z Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie na obowiązującą – Muzeum Fotografii w Krakowie. Poprzedni skrót MHF funkcjonuje m.in. w adresie strony internetowej oraz jako nazwa instytucji w przekazie potocznym. Muzeum chce, aby wraz ze zmianą logo dotychczasowy skrót został zastąpiony nowym, atrakcyjnym i czytelnym hasłem.

Konkurs podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym z nich projektanci mogą zgłaszać swoje portfolio, zawierające minimum trzy projekty wykonanych identyfikacji wizualnych. Następnie spośród nadesłanych prac jury konkursowe zaprosi co najmniej trzech wybranych projektantów do drugiego etapu, który polega na przygotowaniu projektu w formie prezentacji zawierającej: proponowane logo oraz key visual na przykładzie wizytówki i plakatu wydarzenia. Udział w drugim etapie konkursu jest odpłatny. Projektanci za przygotowany w nim projekt otrzymają wynagrodzenie w wysokości 1500 zł netto.

Spośród prac dostarczonych w drugim etapie konkursu organizatorzy wybiorą zwycięzcę, z którym zawrą umowę obejmującą przygotowanie m.in.: logo Muzeum Fotografii (pełen znak, skrócony oraz z derywatami odpowiednimi dla oddziałów muzeum), podstawowych materiałów marki (wizytówka, papier firmowy, teczka, szablon Powerpoint i stopka mailowa), gadżetów takich jak identyfikator, key visualu na przykładzie plakatu czy wytycznych dla strony internetowej. Wynagrodzenie przewidziane dla zwycięzcy konkursu za całość zleconych prac to ponad 23,6 tys. zł brutto.

Termin nadsyłania zgłoszeń w konkursie upływa 10 stycznia 2019 roku. Organizatorzy zaplanowali rozstrzygnięcie pierwszego etapu postępowania do 22 stycznia 2019 roku. Wybrani projektanci lub zespoły dostaną czas do 22 lutego na przesłanie projektów w drugim etapie konkursu, którego wyniki Muzeum Fotografii ogłosi do 28 lutego. Zwycięzca na przygotowanie zlecenia będzie miał czas do 31 marca 2019 roku.

Pozostałe informacje o konkursie oraz jego regulamin znajdują się na stronie. (bm)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin