Najbardziej opiniotwórcze media w 2006 roku

dodano: 
21.03.2007
komentarzy: 
0

W rocznym zestawieniu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2006 r.”, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, zwyciężyła Gazeta Wyborcza. Wśród stacji telewizyjnych liderem jest TVN, wśród radiowych - Radio ZET. Najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w 2006 roku jest Wprost.

Podobnie jak w 2005 r. w rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, na którą inne media powoływały się 15096 razy. Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita z wynikiem 13736 cytowań. Na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik (7780 powołań), który w rywalizacji uczestniczył od kwietnia 2006 r., ale od początku zajmował miejsce w czołówce rankingu IMM-u. Czwarte miejsce należy do Życia Warszawy (7300), jedynego dziennika regionalnego w pierwszej piętnastce.

Wśród rozgłośni radiowych zwyciężyło Radio ZET (1313), na drugim miejscu jest PR3 (895), a na trzecim RMF FM (820). Spośród stacji telewizyjnych najczęściej cytowanymi źródłami informacji okazały się TVN (1492) i TVN24 (1079), dystansując TVP1 (499). Dużą niespodzianką jest czwarta pozycja Telewizji Trwam z wynikiem 413 powołań w skali roku.

W zestawieniu portali internetowych prowadzi Onet.pl (722) przed portalem Interia.pl (476). Rywalizujące ze sobą tabloidy w każdym miesiącu osiągają zbliżone wyniki, jednak w rankingu rocznym zwyciężył Fakt. Natomiast wśród tygodników opinii pierwsze miejsce należy do Wprost (1940), który wyprzedził Newsweek i Politykę. Zacięta walka dzienników ekonomicznych zakończyła się zwycięstwem Gazety Prawnej, która wyprzedziła Puls Biznesu o 181 powołań w 2006 roku.

Najczęstszymi ogólnymi tematami powołań były polska polityka i życie społeczne. Natomiast najliczniej cytowanym tematem szczegółowym jest seksafera w Samoobronie, którą wywołał artykuł Marcina Kąckiego „Praca za seks w Samoobronie”, opublikowany w Gazecie Wyborczej 3 grudnia 2006 r. W skali roku ten temat był przywoływany 1115 razy. Spośród spraw bieżących najwyżej w klasyfikacji szczegółowych tematów cytowań znalazły się również: afera taśmowa, sprawa PZU oraz lustracja abp. Stanisława Wielgusa.
Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie Instytutu Monitorowania Mediów. (ml)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin