Najbardziej wartościowe marki na świecie: Apple i długo, długo nic

dodano: 
18.02.2015
komentarzy: 
0

Jak wynika z tegorocznej edycji raportu Brand Finance Global 500, wartość marki Apple wzrosła o 23 proc., osiągając w tym roku poziom 128 mld dolarów.

Drugie miejsca w rankingu najbardziej wartościowych marek zajęła firma Samsung – wyceniono ją na niecałe 82 mld dolarów, trzecie przypadło Google (niecałe 77 mld). Firmy z branży technologicznej (Samsung, Apple, Google i Microsoft) oraz komunikacyjnej (Verizon, AT&T i China Mobile) zdominowały pierwszą dziesiątkę – najwyżej notowana firma spoza tych sektorów (General Electric) zajęła dopiero 8 miejsce.

W raporcie zestawiono także najbardziej wpływowe marki na świecie, uwzględniając Brand Strength Index. W tym przypadku pierwsze miejsce zajęło duńskie Lego. Jak czytamy w komentarzu, firma zawdzięcza swoją pozycję produkcji „Lego.The Movie”  oraz umiejętności dotarcia do kolejnych pokoleń dzieci. Na wartość tej marki nie miał wpływu viral, stworzony przez Greenpeace (czytaj więcej na ten temat), a sama firma „wybrała mądrze, nie przedłużając kontraktu z firmą Shell”.

Brand Finance szacuje wartość marek z uwzględnieniem m.in. wyników finansowych firm (obecnych i prognozowanych), opinii o firmie wśród pracowników i udziałowców, jej rozpoznawalności i  emocjonalnej więzi klientów z marką. (ks)

Pełny raport

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin