Najcenniejsze marki globalne

dodano: 
29.04.2009
komentarzy: 
0

Google jest najcenniejszą marką na świecie wartą ponad 100 miliardów dolarów. Już po raz trzeci zajmuje pierwsze miejsce w rankingu BRANDZ Top - 100 najcenniejszych marek, przygotowywanym przez Millward Brown Optimor.

Marką numer dwa jest Microsoft, którego wartość wycenia się na wartości 76.2 miliardów dolarów. Coca-Cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów. Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost - 1.7 proc.).

W tym roku do rankingu dołączyło 15 nowych marek. Najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią - Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36). W tegorocznym rankingu można zaobserwować następujące trendy:

Dobra cena — Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (+19 proc.), ALDI (+49 proc.) i Auchan (+48 proc.), a H&M (+8 proc.) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.

Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. Obserwujemy sukces następujących marek: McDonald’s (+34 proc.), Marlboro (+33proc.) i Budweiser (+23proc.).

W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85proc.) i eBay (+16 proc.), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27 proc.) i Nescafe (+23 proc.); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.

Beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce mamy Vodafone (+45 proc.).

Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business.

Pełen ranking BRANDZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: www.millwardbrown.com/brandz i www.brandz.com.
Ranking BRANDZ Top 100 Najbardziej Wartościowych Marek stworzony przez Millward Brown Optimor dla WPP ma swoją czwartą edycję w roku 2009; uwzględnia opinie konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów każdego roku. Pełna lista najcenniejszych marek znajduje się tutaj.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin