Najcenniejsze marki piłkarskie świata 2018. Manchester wart blisko 2 mld dolarów

dodano: 
14.05.2018
komentarzy: 
0

Manchester United ponownie znalazł się na czele 50 najcenniejszych marek piłkarskich świata – wynika z rankingu Brand Finance „Football 50 2018”, opublikowanego 10 maja. Wartość angielskiego klubu wyceniono na 1,89 mld dolarów. Na kolejnych miejscach zestawienia, podobnie jak w roku poprzednim, znalazły się Real Madryt (1,57 mld dol.) i FC Barcelona (1,51 mld dol.).

Na czwartym miejscu w rankingu znalazł się Bayern Monachium (1,4 mld dol., to awans z miejsca piątego). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Manchester City (2,3 mld dol., awans z szóstej pozycji), Liverpool (1,2 mld dol., awans z pozycji dziewiątej), Chelsea Londyn (1,19 mld dol., spadek z pozycji czwartej), Arsenal Londyn (1,08 mld dol.), Paris Saint-Germain (0,9 mld dol., spadek z pozycji siódmej) i Tottenham (0,76 mld dol.).

Najsilniejszą marką w tegorocznym zestawieniu okazała się Barcelona. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje w zestawieniu Real Madryt, a trzecią pozycję – Manchester United. Dalej wśród najsilniejszych marek są: Bayern Monachium, Liverpool, Arsenal Londyn, Chelsea Londyn, Juwentus, Manchester City i Tottenham.

Cały raport można znaleźć na stronie. (mb)

Źródło:

brandfinance.com, Brand Finance Football 50 2018., 10.05.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin