Newsroom potrzebny od zaraz
PR News i Medialink przeprowadziły ankietę pt.: „Relacje z mediami: codzienna harówka czy nie?”. Pokazuje ona, że specjalistom ds. PR-u wciąż bardzo dużo czasu zajmuje odpowiedź na pytania dziennikarzy.
Jak czytamy na prnewsonline.com, 17 proc. z ponad 700 respondentów poświęca więcej niż 10 godzin w tygodniu na odpowiadanie mediom. 58 proc. firm nie ma internetowego biura prasowego, czy zakładki dla mediów.
Z badań TEKgroup International z kolei wynika, że 99 proc. dziennikarzy uważa, że firmy powinny mieć swoje newsroomy na stronie www z wyszukiwarką, kontaktami do PR-owców, zdjęciami i informacjami o produkcie/firmie. Dzięki temu dziennikarze mogą szybko uzyskać informacje ze źródła, a PR-owcy nie tracą tak dużo czasu na udzielanie odpowiedzi mediom.
Pełna wersja wyników ankiety dostępna jest na stronie. (ak)