Nie będzie sprężystego logo. SKM SAR rezygnuje z promocji tej wersji znaku i rozwiązuje umowę z Saffronem

dodano: 
02.07.2015
komentarzy: 
3

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rezygnuje z projektu identyfikacji wizualnej opracowanej przez Wally’ego Ollinsa. Popularna „sprężynka” nie zostanie oficjalnym logo Polski.

Umowę z firmą Saffron Brand Consultants na opracowanie logo dla Polski SKM SAR najpierw renegocjował, a w maju 2015 roku  zdecydował o zakończeniu współpracy. Stowarzyszenie miało początkowo zapłacić za znak 220 tys. euro. Dyrektor SKM SAR Paweł Tyszkiewicz  nie ujawnia jednak, ile ostatecznie pieniędzy wydano na niezrealizowany projekt. Dlaczego Stowarzyszenie rezygnuje z promowania „sprężynki”? Jak przyznaje Tyszkiewicz, „powodem zakończenia współpracy było to, że do identyfikacji w tamtej formie nie udało się przekonać administracji publicznej”. 

Identyfikacja wizualna budziła mieszane uczucia wśród internautów i specjalistów. Poproszeni przez nas o komentarz przedstawiciele agencji chwalili sam pomysł idei znaku, krytykowali jednak sposób jego realizacji. Mariusz Ryciak, specjalista w zakresie strategii marek i właściciel agencji Red Parrot zauważył, że logo jest zimne i mechaniczne, z kolei Tomasz Kordowski, Account Director w Alert Media Communications krytycznie patrzył na pomysł głosowania, w którym powinno się uwzględnić różne logotypy, a nie warianty znaków. Przypomnijmy, że zaproponowane przez Wally’ego Olinsa i jego firmę Saffron Brand Consultants wersje identyfikacji SAR poddał w pod głosowanie internautów. Zapoczątkowana dyskusja społeczna pokazała jednak, że brakuje zrozumienia, czym jest marka Polski. „Internauci często mylili sprężynę z Godłem Polski, myśląc że identyfikacja je zastąpi” – dodaje Tyszkiewicz. Dyrektor SKM SAR zapytany przez nas o dalsze plany dotyczące logo dla Polski,  nie wyklucza w przyszłości ogłoszenia nowego konkursu. Podkreśla jednak, że w pierwszej kolejności Stowarzyszeniu zależy na wywołaniu nowej dyskusji społecznej. Ma ją poprowadzić fundacja Marka dla Polski, założona przez SKM SAR wspólnie z Konfederacją Lewiatan, Krajową Izbą Gospodarczą i Pracodawcami PR. „Do dialogu zaprosimy wszystkie strony zainteresowania” – kontynuuje, wymieniając wśród interesariuszy zarówno organizacje publiczne, grafików, projektantów.

30 czerwca przedsiębiorcy, środowiska marketingowe i kreatywne podpisali także podczas Forum Brandingu THINKTANK manifest „Marka dla Polski”. Ma on zachęcać inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu. Jak informuje Tyszkiewicz, sygnatariusze manifestu – organizacje przedsiębiorców, eksperci marketingowi i przedstawiciele branż kreatywnych, zaapelowali aby rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP włączyli się w obywatelskie inicjatywy tworzenia marki Polska. (mw)

komentarzy:
3

Zobacz także...

Jest to czwarta edycja bezpłatnego programu dla start-upów w ramach konferencji Innovation...

Łącznie przyznano 138 statuetek w kształcie miecza...

Symbol marki zyskał bardziej minimalistyczny wygląd...

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
03.07.2015
12:29:34
PRoto
(03.07.2015 12:29:34)
W tym przypadku źródłem informacji jest akurat SKM SAR :)
03.07.2015
12:07:11
Vog
(03.07.2015 12:07:11)
Zapomnieli Państwo o źródle: http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/49266,SAR-rezygnuje-z-przekonywania-do-sprezynki-jako-logo-Polski
02.07.2015
23:31:43
druciak
(02.07.2015 23:31:43)
cyt: „powodem zakończenia współpracy było to, że do identyfikacji w tamtej formie nie udało się przekonać administracji publicznej” - czyli, że budżetówka nie była zainteresowana finansowaniem wydumanych sprężynek wg. Ollinsa i Tyszkiewicza wycenianych na 220 tys. euro. Ojej jaka szkoda, że nie było naiwnych. A kto teraz spłaci kredyt? Dodajmy, że głównymi sponsorami nowej fundacji są Lotto i PKO BP.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin