.

 

Nie bójmy się szkolić siebie i pracowników!

dodano: 
24.03.2011
komentarzy: 
0

Przedstawiciele branży PR, zarówno praktycy, jak i teoretycy są zgodni co do tego, że w tak dynamicznej dziedzinie ciągłe doszkalanie się to konieczność. Ale czy wszyscy dostrzegają zalety wynikające z inwestowania w pracowników? Czy aby u pracodawcy nie pojawia się obawa, że taki pracownik, dobrze wyszkolony, ucieknie do konkurencji albo sam tą konkurencją się stanie? Na pytania PRoto.pl odpowiada Piotr Mitraszewski, Managing Director Lighthouse Solutions.

Czy strach pracodawcy przed tym, że dobrze wyszkolony pracownik „ucieknie” do konkurencji jest uzasadniony?

Zawsze można mieć obawy, że dobry pracownik jest obserwowany przez konkurencję, a dobre wyszkolenie to jeden z elementów uprawdopodobniających taką sytuację. Z drugiej strony pracownik, który jest świadomy zaangażowania pracodawcy w jego rozwój, z pewnością bierze ten aspekt pod uwagę w porównywalnym stopniu jak wynagrodzenie czy stanowisko. Tak więc, nawet potencjalnie atrakcyjniejsza propozycja finansowa od konkurencji, awans na wyższe stanowisko u nowego pracodawcy mogą nie być wystarczające, by pracownik odszedł. Po prostu będzie sobie zadawał również pytanie, czy nowy pracodawca jest w stanie zainwestować w jego rozwój.

Pracodawcy, inwestując w szkolenia pracownika, często zabezpieczają się umową lojalności w przypadku jej zerwania/niedotrzymania karą pieniężną. To znaczy, że jeśli pracownik odejdzie przed umówionym okresem, musi zwrócić firmie całość lub część kosztów szkoleń/inwestycji.

Jakie korzyści ze szkoleń odnosi pracownik, a jakie pracodawca?

Obie strony powinny widzieć w tym korzyści. Pracownik zdobywa nową wiedzę i umiejętności, dzięki czemu podnosi swoje kwalifikacje. To z kolei może być uzasadnieniem do awansu, realizacji coraz bardziej zaawansowanych zadań. Pracodawca natomiast zyskuje pracownika, który dzięki szkoleniu jest w stanie podnieść jakość wykonywanej pracy, a to może przekładać się dla pracodawcy wprost na poszerzenie obszaru działalności firmy, ekspertyzy rynkowej czy na wyższą wydajność, wyższe przychody.

 

Sprawdź szkolenia organizowane przez PRoto.pl!

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin