(Nie)zmierzony PR

dodano: 
06.09.2006
komentarzy: 
0

„Znalezienie magicznego połączenia między konkretnym wskaźnikiem ekonomicznym a pieniędzmi wydanymi na PR nie daje spać światowym tuzom PR” - pisze Wojciech Waglowski na łamach Marketingu w Praktyce. Ewaluacja ma duże znaczenie dla kadry zarządzającej firm, dla której istotne są takie wskaźniki jak: wzrost sprzedaży, wydajność pracowników, zwrot z inwestycji (ROI) czy udziały w rynku. Waglowski pisze, że obecnie najczęściej stosowanymi metodami pomiaru skuteczności działań PR są: monitoring mediów oraz badanie postaw określonych grup docelowych, które jednak nie zawsze pozwalają na uchwycenie zależności pomiędzy wydatkami na PR a wskaźnikami finansowymi.
Dzieje się tak, ponieważ cele działań PR nie zawsze są tożsame z celami finansowymi. Waglowski opisuje metodę pomiaru skonstruowaną przez agencję Fleishman-Hillard - PR READ (Reputation Equity Assessment and Direction), która opiera się na mierzeniu reputacji firmy w poszczególnych grupach docelowych. Autor artykułu porusza również temat najnowszych metod pomiaru efektywności działań PR, które opierają się na powiązaniu działań PR z aktywami niematerialnymi firm, takimi jak: kapitał ludzki, własność intelektualna, wiedza organizacji oraz kultura korporacji.

Źródło:

Marketing w Praktyce, ROI w public relations, Wojciech Waglowski, 01.09.06, s. 65
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin