Nike krytykowane za działania marketingowe dotyczące „groźnej” kominiarki

dodano: 
22.08.2018
komentarzy: 
0

Nike znalazło się w ogniu krytyki ze względu na jeden ze swoich produktów, którego prezentacja zdaniem komentujących nawiązuje do stereotypu czarnoskórych młodych ludzi zaangażowanych w działalność gangsterską – podaje theguardian.com. Chodzi o kominiarkę Nike x MMW, która zakrywa całą twarz, a także szyję i górną część klatki piersiowej i została stworzona, aby zatrzymywać ciepło przy niskich temperaturach – czytamy.

Krytycy twierdzą jednak, że działania marketingowe dotyczące produktu, w tym zdjęcia, na których kominiarkę nosi młody czarnoskóry model ubrany w T-shirt czy pas przypominający te stosowane przez siły specjalne, skierowane są do młodych ludzi i promują „gangsterski styl” – czytamy dalej.

Czytaj też: Puma krytykowana za promowanie kultury narkotykowej

Sprawę skomentował m.in. Paul McKenzie, który zajmuje się problematyką przestępczości czarnoskórych mieszkańców Londynu. „Patrzymy na tych młodych ludzi na ulica i oni już wyglądają groźnie, więc Nike decyduje się stworzyć kominiarkę, która wygląda absolutnie groźnie. Może się starzeję, może jestem dinozaurem, ale te kominiarki wyglądają prowokująco” – źródło cytuje wypowiedź McKenzie’ego.

Markę skrytykował też komik White Yardie. „Nie Nike. To jest niewłaściwe” – napisał na Twitterze i opublikował film, w którym odnosi się do tej sprawy.

Źródło: twitter.com/White_Yardie

Kominiarka zniknęła już ze strony internetowej – zauważa źródło.

„Produkty z tej serii były częścią szerszej kolekcji Nike Training, dostępnej na wielu rynkach na całym świecie. W żaden sposób nie popieramy ani nie zachęcamy do kultury przestępczej czy gangsterskiej” – theguardian.com przywołuje wypowiedź rzecznika Nike. (pp)

Źródło:

theguardian.com, Nike under fire for marketing of 'menacing' balaclava, Damien Gayle, 20.08.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin