Nokia i Nivea najbardziej godne zaufania

dodano: 
22.04.2009
komentarzy: 
0

Już po raz dziewiąty europejscy konsumenci wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała m.in., że wśród Europejczyków nieprzerwanie największym zaufaniem cieszą się marki Nokia i Nivea.
Marki te zostały wybrane jako godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 16 krajach. Marka Visa zwyciężyła w kategorii karta kredytowa w 14 krajach, a marka Canon w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 13 krajach. W kategorii płatki śniadaniowe marka Kellogg’s wygrała w 10 krajach.

We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2009 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania lokalnych kategorii było 12.

W 20 kategoriach globalnych największe zaufanie polskich konsumentów zdobyły marki: Volkswagen (Samochód), Amica (Duże urządzenie AGD), Toshiba (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Plus (Operator telefonii komórkowej), Canon (Aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (Biuro podróży), PKO BP (Bank), Visa (Karta kredytowa), PZU (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (Firma internetowa), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Środek przeciwbólowy), Gripex (Lek na przeziębienie), L’Oréal Paris (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 12 kategoriach lokalnych, największym zaufaniem polskich konsumentów obdarzone zostały marki: TVN (Stacja telewizyjna), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny) Winiary (Producent żywności), Olej Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Mlekovita (Przetwory mleczne), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Lipton (Kawa/herbata), Żywiec Zdrój (Sok/woda), Naturell (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/na witalność), Blend-a-Med (Pasta do zębów), Domestos (Środek czystości). Marki te otrzymają nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2009.

Oprócz Złotego Godła każdego roku przyznawane jest również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2009. Nagrodę tę otrzymują marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta.

W dziewiątej edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła w 20 kategoriach globalnych otrzymają marki: Mercedes-Benz (Samochód), Electrolux (Duże urządzenie AGD), LG (Komputer osobisty), Sony Ericsson (Telefon komórkowy), ERA (Operator telefonii komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny/kamera), Itaka (Biuro podróży), ING Bank Śląski (Bank), MasterCard (Karta kredytowa), Commercial Union (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Allegro (Firma internetowa), Shell (Stacja benzynowa), Vigor (Witaminy), Ibuprom (Środek przeciwbólowy), Aspirin C (Lek na przeziębienie), Head & Shoulders (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Yves Rocher (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 12 kategoriach lokalnych, zdobywcami kryształowych statuetek zostały następujące marki: TVN (Stacja telewizyjna), ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA (Fundusz inwestycyjny), Winiary (Producent żywności), Rama (Olej jadalny/margaryna), Danone (Przetwory mleczne), E. Wedel (Ciasta/desery), Jacobs (Kawa/herbata), Tymbark (Sok/woda), Naturell (Suplement diety), Biovital (Preparat na witalność), Elmex (Pasta do zębów), Cif (Środek czystości).

W tym roku po raz pierwszy w historii badania European Trusted Brands respondenci wskazywali również marki, które ich zdaniem cieszą się najlepszą opinią w dbaniu o ochronę środowiska. Marki te zostały wskazane w 10 kategoriach. Tytuły Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku otrzymały: LOT (Linia Lotnicza), Toyota (Samochód), PKO BP (Bank), Orlen (Stacja benzynowa), Tesco (Sieć supermarketów), Vizir (Proszek do prania), Domestos (Detergent / Środek czyszczący), Amica (Urządzenie AGD), McDonald’s (Fast Food), Duracell (Baterie do urządzeń elektrycznych).

European Trusted Brands to badanie konsumenckie, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – dziewiąta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin